Nya tider.

Nu på måndag börjar skolorna igen och det känns alltid lika vemodigt - även om jag inte alls går i skolan. Det var längesen. Ja, faktum är att om jag någonsin ens har gått i skolan.
Troligen fanns det inga skolor på min tid. Man fick lära sig genom sura livserfarenheter och genom flit och slit.
Sen föddes Gustav Vasa och Martin Luther och de ändrade på lite grejer och sen blev det skolor och dagis och maxtaxa och sånt.
Ni ser. Jag kan min historia.

På måndag är det premiär i Sthlm.
Ska bli kul att gå och se film på bio. Jag är MYCKET övertygad om att filmen är skitbra!
Det känner jag på mig.

Jag är en sån där person som bara VET saker utan att nån behöver säga nåt.
Som att nån ljuger en rakt i ansiktet.
Jag vet det på en gång.
Tyvärr kanske?
Ibland kan det vara skönt att gå omkring i en förljugen dimma och tro på det som andra presenterar för en.

Jag genomskådar lögner.
Bara så att ni vet...

:o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0