Sommar och resande

Oj.
Det var ett tag sedan jag skrev nåt här. Ber tusen gånger om hundra kronor för det!
Har varit inne i en ganska intensiv period av vila, skrivande och kreativitetskläckande.
Det låter som om det har nåt med fåglar och ägg att göra..
Nåväl.
Att kläcka ideer är nog det roligaste med det här jobbet.
Ideer är juveler som plötsligt föds inuti en i en förlösning av energi.
Det rusar genom hela det kroppsliga och själsliga systemet som en vilt dansande flod.
Det är ljuvligt!

Skrivandet handlar både om nästa års böcker - ja, just det - 2008 års böcker ska börja levereras ganska omgående..
Och dessutom skriver vi på en Sune-musikal.
Det känns mycket spännande!

Just nu hör jag regnet piska mot taket utanför.
Det är svensk sommar.
Jag tycker att det är intressant att så många vill skylla det dåliga vädret på endast växthuseffekten.
Men kom igen...det har väl funnits dåliga somrar förr?
Är det en ny företeelse?
Näe..

I morgon blir det Rolling Stones i Gbg
Dagen efter fyller min älskade vän och kollega Anders 44 år!!!
Hippe Hurra!
Sen ska jag åka ner till Falkenberg och se buskis-teater.
Kanske inte riktigt min smak, men det ska bli kul att se live-teater.
Det är nåt alldeles speciellt, tycker jag!
Teater ska man uppleva direkt i ett möte mellan publik och skådespelare.
Då spelar det inte så stor roll om det är buskis eller dramatik på Dramaten.

Jo, det var så sant. Ingemar Bergman har dött.
HELA världen saknar honom.
typ.
Jag minns från min barndom att jag mådde fysiskt illa av hans filmer.
Migrän av Döden som spelade schack med Max.
Jag undrade bara.."Varför?"
Jag tänker ungefär samma sak nu...
Men, men..

Samma dag dog visst en annan STOR regissör från Italien om jag inte minns fel.
Han vann en Oskar bland annat.
Stackarn.
Tänk att dö samma dag som Ingemar Bergman..
Fick gubben ens en notis i nån tidning så fick han väl vara glad.

Det vore ungefär som om jag skulle ha dött på  samma dag som Astrid Lindgren dog.
Hon skulle ha fyllt 100 i år om hon hade fått leva.

Jag kan inte låta bli att tänka på vad de nu ska hitta på för bus i himlen..
Astrid, Povel, Lasse Forsell, Ingemar Bergman och ingen mindre än...ALICE TIMANDER!
Vilket gäng!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är härlig du!

2007-08-11 @ 23:39:55
URL: http://schlagerkossa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0