Fixarfirman Den Glada Hatten

Det första TV-program som jag och Anders gjorde var en tecknad variant av Sune.
De tre första böckerna blev en TV-serie med mina teckningar och Anders berättarröst.
Det var ungefär som tecknad radio skulle man kunna säga.
Är det nån som minns "Benny"?
Ett Tv-program för barn för många, många år sen.
Sune gjordes i en liknande stil.

Sen fick vi ännu en beställning från TV. Denna gång skulle vi skriva manus, musik och dessutom vara skådespelare själva.
Jag hade spelat en hel del teater tidigare, men aldrig på TV.
Anders hade gjort ett litet inhopp i en teater som jag spelade i. Han var ambulansförare...
En replik hade han.
Men nu var det ju "på riktigt".
Vi skulle synas i rutan själva...
Manus? Behövdes verkligen det när det var vi själva som skulle skådespela?
Det är väl bara att slå på kameran och börja...
Ungefär så tycktes vi ha tänkt.

Här finns det ett avsnitt ur den TV-serien.
När jag ser på det i dag så ryser jag...

Vi fick göra två omgångar av "Fixarfirman Glada Hatten" - och därefter gjorde vi "Bosse - stadens största sjuåring" och "Trollkontroll" där vi också spelade alla rollerna själva.
Sen fick vi en beställning från SVT Drama på att göra en julkalender.
Sunes Jul.
Och resten är en rolig historia.
:o)



:o)

Kommentarer
Postat av: liza

när jag var hemma i hallsberg sist hittade jag min gamla samling med autografer.. och så var det en med dig och anders. världens roligaste kort.. får lägga upp det på mn blogg sen så får du spana in :)

2007-12-04 @ 11:02:06
URL: http://liza.blogg.se
Postat av: Murki

När sändes Glada hatten?

2007-12-05 @ 20:20:45
URL: http://murki.blogg.se
Postat av: Murki

Aha, då var jag inte riktigt född :P Eller, 89, men för liten för att fatta nåt på TV.

Skriv en bok om Börje. Eller om någon som Börje. Skriv ner historierna alla Börjar du träffar berättar för dig.

2007-12-06 @ 17:15:48
URL: http://murchie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0