De Onödiga

I dag har jag korrekturläst boken "De Onödiga" som vi till en början skrev till Nerikes Allehanda - och som nu ska komma ut på bok.
Det blir en bra och annorlunda bok.
Tyvärr så var manuset för LÅÅÅÅÅNGT - och det behövde kortas en hel del.
Många "darlings" fick stryka på foten.
Synd, tycker jag.
Det är bland det svåraste jag vet - att ta bort sånt som är skitkul - för att det inte får plats - eller för att det inte passar i boken.

"Tygpistolen Tommy" - kunde ha blivit en ny klassiker - men den får vi spara till nåt annat tillfälle..

Jag har en svår fundering..
Jag undrar om jag ska klippa mig riktigt, riktigt kort nu i sommar. Så där - OTROLIGT kort..
Jag ska fundera lite till.
Är det såna "problem" som kallas lyxproblem?

Kommentarer
Postat av: Galowitch

Lyxproblem ? Definitivt.

2007-06-30 @ 02:14:06
Postat av: Liz

Hej Sören!

Blir 'de onödiga' en serie? När kommer i så fall del 2?

Tack, Liz

2008-02-04 @ 12:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0