Den tyska tjejen.

I går var jag och en kompis och tältade djupt inne i skogen vid en liten vacker insjö här i Hälsingland.
Det var stilla och tyst och sommaren visade sitt vackraste ansikte.
Då plötsligt hörde vi ljudet av en bil. Nä, det var TVÅ bilar.
Plötsligt kom det fem personer gående. Vi satt och glodde som två fågelholkar.
Jag pratar om att vi var MITT ute i skogen. Det var typ 2-3 mil från bebyggelse.
Kompisaen frågade om de hade tänkt fiska, eller vad de gjorde där.
Då kom en av dem fram - en tjej i kanske 30-års åldern fram och sa att de funderade på att fiska just där nästa dag.
Det visade sig att hon var tyska - och hade endast bott i Sverige i ett år.
Och nu var hon ute och guidade runt sina fyra tyska vänner.
Just där.
Ute i skogen ingenstans.
Det var helt sjukt!
Fem tyskar.
Ja, märkligt var det.

Kommentarer
Postat av: F

Ha, ha, jag förstår att det kändes snopet. Ni blev liksom snuvade på vildmarksupplevelsen. Då blir det som att campa i stadsparken, eller hur?

2007-06-28 @ 21:54:25
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0