Göteborgs körfestival!

I morgon ska jag vara konfrencier på den stora körfestivalen på Götaplatsen i Göteborg.
Spännande!
400 sångare på en och samma scen.
Hoppas att alla sjunger samma sång.

Att jobba som författare kan vara ganska omväxlande. Ibland sitter man på sin kammare och skriver på datorn och i nästa stund står man på en scen inför några tusen människor.
En stor fördel med yrket är att man styr sin egen tid. Det är synnerligen trevligt en dag som denna när det är soligt och varmt.
Inte för att man inte behöver jobba då - utan för att man kan styra tiden på ett annat sätt.
Man kan skriva när kvällen faller på.
Man kan spåna ideer under en promenad genom staden eller i stadsparken.
Det är alltid lättare att tänka när man rör på sig, av nån anledning.

Nu ska jag riktigt grotta in mig i funderingar på vad jag ska prata om i morgon på scenen.
En stund i solen och en liten vandring löser nog det mesta.

:o)


Kommentarer
Postat av: Klara

Hej! Jag undrar över Zeina och Nalle-böckerna.. Kommer det en till bok, och när i sådana fall? :)

2007-06-10 @ 00:30:08
Postat av: Sören

Hej Klara.
Ja, det kommer en bok till i serien om Zeina & Nalle. Men inte i år.
Den är i och för sig redan klar i stort sett, men vi har så många andra böcker som ska komma ut i år så vi får inte plats med även en Zeina & Nalle-bok.
Nästa år räknar vi med att boken ska komma ut.
Därefter vet inte om det blir
några fler.
Inget planerat, men man vet ju aldrig...
Tjingeling!

2007-06-12 @ 16:32:32
URL: http://sorenolsson.blogg.se
Postat av: Galowitch

Bra att den kan komma ut kring år 2008...hade nästan helt glömt bort den bokserien =)

2007-06-14 @ 21:02:02
Postat av: Gittan

Hej!
Jag har precis börjat läsa böckerna om Zeina och Nalle och ser fram emot boken som släpps 2008. Låt inte det bli den sista boken, forsätt skriva. Jag tycker att Zeina och Nalle böckerna är så jättebra, snälla ni fortsätt skriva.

2007-08-05 @ 20:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0