En snäll döende kvinna

Jag fick ett mail i dag.
Från en kvinna i USA som är döende. Och hon ville ge mig 15,5 miljoner dollar.
Det är ju helt otroligt!
Tänk vad snäll hon är!
Det är inte varje dag man får ett mail från en döende kvinna som vill ge bort 15,5 miljoner dollar till en helt okänd svensk man.
Iofs så skrev hon jag och "min församling"..vilket kanske betyder att jag måste gå med i nån sorts kyrka för att få ut pengarna.

Jag svarade ett vänligt mail tillbaks:
 (översatt till svenska här)

Kära döende kvinna.
Vad tråkigt att du ska dö.
Det kan ju inte vara så kul.
Eller det kanske det är? Jag vet inte så mycket om döden.

Om du vill bli av med pengarna så kan jag gärna ta emot dem - om du nu inte hittat nån annan på närmre håll som vill ha dem.
Lite bekymrad är jag över att du tycks tro att jag är med i nån kyrka.
Räknas det om jag är döpt och konfirmerad?
Dopet minns jag inte. Konfirmationen klarade jag galant med hjälp av en fusklapp.

Det är bara att skicka pengarna.
Tackar och bockar!

Hoppas att du får en fin död och att graven blir tjusig och allt det där.

VH
/Sören


Vad tror ni?
Kommer hon att skicka pengarna?
:o)


Kommentarer
Postat av: Marcus

Jaså, är det så dagens version av "nigeriabreven" ser ut? :oP Givetvis kommer du få pengarna, fast du kanske behöver skicka över 10 000 till henne innan för att överföringen skall fungera. Men 10 000 är ju ett billigt pris för att bli miljonär. :o)

2007-11-02 @ 15:18:35
URL: http://tolkat.blogspot.com
Postat av: Murki

Hehe vilket extremt roligt svar! :D
Det är du som är skaparen till Sune va? För jag älskar Sunes jul så galet mycket. Ska ge min lillasyster det nu när hon fyller år. Alla barn förtjänar att se en sjukt bra julkalender.

MVH Veronica

2007-11-17 @ 21:36:39
URL: http://murki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0