En bild på det inre?


Är det så här jag ser ut inuti?

image72

Ja, troligen.
I alla fall om man ska tro en Japansk konstnär...

Så här var det..
För några år sen hörde jag talas om att det skulle komma en japansk konstnär till stan.
Han målade av folks inre.
Konstigt, tänkte jag.
Jag ÄLSKAR konstigt!
Så jag gick dit.
Väldigt spännande och intressant..och konstigt.
och kul!
Jag pratade en kort stund med honom och sen sa han att han målade i nån sorts trans - så han tänkte inte själv ut hur det skulle bli.
och så han:
- Watch!
och så började han måla.
När han var klar så tittade han på bilden och sa att det var den konstigaste målning han hade gjort nån gång..
Jag visste inte om det var bra eller dåligt.
- Jo, sa han. EN gång gjorde jag nåt liknande.
Sen flinade han bara.
Jag vågade inte fråga VEM som hade en liknande "konstig" själ.
Jag kanske inte ville veta svaret.

Så resultatet hänger på min vägg och jag tittar på den ibland för att påminna mig om att vi alla innerst inne är ganska konstiga, lustiga, spännande och annorlunda.

Eller hur?


Kommentarer
Postat av: Den där D

Det ser ju ändå rätt harmonsikt ut. Undrar hur min bild skulle se ut? Som en bombad garnbutik, tror jag.

2007-10-18 @ 10:39:52
URL: http://veryflashy.blogg.se
Postat av: Marcus

Är det ditt eller hans öga därnere till vänster? Och vem av er är det som har fått rött kort? Mystiken tätnar...

2007-10-18 @ 13:17:19
URL: http://tolkat.blogspot.com
Postat av: kannina

Vilken härlig bild!.....

2007-10-19 @ 00:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0