Hur kul är en grävskopa?

I dag när jag var ure och åkte i bilen så såg jag ett litet vägarbete.
Det var några arbetare som höll på med en grävskopa och grävde runt vid vägkanten.
Bredvid denna arbetsplats stod det en herre i 80-års åldern och tittade.
Han stod där länge och jag kunde inte låta bli att stanna bilen en stund och betrakta gubben.
Vad var det som var så intressant?
Är verkligen en grävskopa så spännande när man blir gammal?
Jag menar..den grävde lite i vägen..
Det verkade så makalöst tråkigt i mina ögon. Men han såg verkligen intresserad och nyfiken ut.
Då slog det mig att jag var likadan..
Jag glodde ju på gubben med lika stor nyfikenhet.
Jag menar...hur spännande är det att titta på en 80-årig gubbe som i sin tur tittar på en grävskopa?
Det är ju MIG det är fel på!

Jag blir nog aldrig normal.

:o)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Det är tur för dig att du inte bor där jag bor då. Här byggs det för fulla muggar så grävskopor, lyftkranar och mängder med andra "spännande" maskiner finns att beskåda. Visst var det lite småkul i början när de väldiga apparaterna körde förbi, men det blir snabbt tjatigt.

Fast det är klart. Ibland tittar man väl fortfarande. ;o)

2007-10-31 @ 17:57:19
URL: http://tolkat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0