En fotbollsspelares meddellivslängd...

Jag har ett dystert besked till Filip och Fredrik.
Medellivslängden på en människa om 100 000 år kommer inte att vara högre än i dag. Troligen kommer den att vara mindre.
För det sägs att ett gott skratt förlänger livet och enligt de bilder som jag har sett från presskonferensen så kommer medellivslängden på en fotbollsspelare att vara cirka 12 år.
Känslomässigt så är vissa där redan.

Jag har funderat över vilka fotbollsspelare som skulle ha passat på att lätta upp stämningen och skrattat åt frågan. Jag kommer inte på nån just nu.
Benno Magnusson kanske?
Han är en rolig jävel.
Glenn Hysén kanske?

Jag har funderat på om det inte skulle vara ett vinnande koncept att döpa alla fotbollsspelare till Glenn.
Då vinner man garanterat.
Se bara på Göteborg 1982. Då hette alla Glenn.
Glenn Strömberg, Glenn Hysen, Glenn Schiller.
Sen var det den där målfarlige killen Tor-Glenn Nilsson.
Och tränaren som nu för tiden är tränare i England Glenn-Göran Eriksson.
Jag ser fram emot att se presskonferensen när Zlatan berättar att han har döpt om sig till Glenn.
Det blir roligt.
Det KAN vara det sista hoppet för den framtida fotbollsspelarens medellivslängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0