Hjärnan bubblar

Ibland känns det som om hjärnan bubblar och kokar av allt man vill hinna med innan den dag man lämnar detta liv för nästa.
Det kallas kreativitet.
Det är inget man kan läsa sig till eller förstå genom att studera eller härma någon annan.
Alla har sin unika kreativitet.
Det kommer från spontanitet - som alltid händer i stunden.
Hur man spontat reagerar i en viss situation är individuellt.
Det exiterar inte varken rätt eller fel i de stunderna.
För det unika har heller inga regler eller lagar.
Det är därför inte helt riskfritt att leva kreativt.
Man följer det som så har blivit ett missbrukat ord - hjärtat.
Hjärtat handlar inte, enligt mig om kärlek och romantik. Det är nåt helt annat.
Hjärtat är den inre kompassen.

Nån sa:
"När man befinner sig mitt i livet
och inte vet vilken väg man ska gå,
bör man känna efter vilken väg
som doftar mest kärlek

När man befinner sig mitt i kärleken
och inte vet vart man ska gå,
bör man känna efter vilken väg
som doftar mest liv"

Det får bli min start på dagen i dag.

Kommentarer
Postat av: Den där D

Jag är en sådan lipsill. Nu var jag tvungen att lipa lite över det där sista klokhetsorden dy skrev. Vackert:-)

2007-09-05 @ 14:26:52
URL: http://veryflashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0