Luncher i Örebro

Det är viktigt att äta bra mat.
Om man inte äter bra mat så kan man äta dålig mat.
Det går nästan lika bra.
OM det kniper kan man äta riktigt dålig mat också.
Det kallas för bukfylla.
För att kartlägga stadens lunchrestauranger ska jag och Anders - med hedersgäster ge betyg till olika restauranger runt om i Örebro.

Förra veckan åt jag och Anders på Pizzaplaneten med våra döttrar och deras kompisar.
Det var MYCKET mat och eftersom det var buffé så åt man alldeles för mycket.
Eftermiddagen gick inte att använda som arbetstid.
Då kan man snacka om "paltsvimm".
Vi satt bara och flåsade och orkade inte fortsätta förmiddagens fantastiska arbete.
Således fick den i betyg:
SS (= två Sörenpoäng)
och
AA (= 2 Anderspoäng)

I går var vi och åt på Pitchers och pub-miljön och allt folk gjorde att det var ganska svårt att koncentrera sig på vad man åt.
Salladsbuffén var kanonbra, men kön var längre än kön till systembolaget en fredagseftermiddag.
Det drog ner betyget något.
Anders och jag åt olika maträtter vilket även det förrändrade våra betyg.
Betyg:
SSS
AA

I dag åt jag och Anders med vår gästtyckare Olle.
Vi valde Coco Thai för där är det också buffé..(en del lär sig aldrig)
God mat och Thailändsk inredning påevrkade mitt betyg till det positivare.
SSSS
AAA
OOOO

Olle var generös med sitt betyg. Han åt som en häst. Det ser lite lustigt ut.
Han gnäggade dessutom mellan varje tugga. Lite pinsamt.
Närå!

Olle lovade att det skulle serveras tårta efter maten, men han ljög.
Annars hade betyget blivit fem S.

Ja, jag vet. det är mest fråga om tycke och smak. Men på den här bloggen så får jag skriva vad jag vill.
He he he..


Nån chokladskorpion har vi ännu inte sett till, men det kanske kommer?


Kommentarer
Postat av: F

Är chokladskorpion en huvudrätt eller en förrätt?

2007-09-04 @ 18:54:48
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Sören

Det är en efterrätt.
Mycket märklig maträtt. Men det finns i London.
Se bilden i ett annat inlägg här på sidan.
:o)

2007-09-05 @ 06:54:23
URL: http://sorenolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0