Dumheter.

Läste i tidningen om TV4 och konflikten med Brolle och jag förundras över hur såna här saker händer, egentligen.
Vad är det som driver vissa människor till att vara elaka?
Vad får de ut av det?
Är det nån sorts njutning?

Men iofs så har människor i alla tider betett sig som idioter. Det är ingenting nytt.

Visste ni att det i alla delstater i USA fortfarande finns lagar kvar som alla turister är skyldiga att hålla reda på. Många av dem har några år på nacken, men eftersom de fortfarande inte är avskaffade så gäller de fortfarande.
Till exempel så kan en kvinna i Joliet, Illinois sättas i fängelse om hon provar fler än sex stycken klänningar i en och samma affär.
Och i Carrizozo, New Mexico får inga orakade kvinnor visa sig offentligt...
För att inte tala om en hyfsat ny lag från Kentucky där det står att:
"Ingen varelse av kvinnligt kön får visa sig i baddräkt på motorvägarna i denna delstat, om hon inte eskorteras av minst två polismän eller är beväpnad med en klubba"

Jag menar..Hallå?
Vem skulle vilja gå omkring i baddräkt på en motorväg i Kentucky?
Inte jag i alla fall.
Och frågan är om jag ens skulle vilja göra den med två polismän.
Ska de också ha badräkt på sig då?
Och klubban?
Är det en klubba som man köper i godisaffären?
Eller vilken sorts klubba gäller?

Men det är ju inte bara kvinnor som har det svårt.
I Detroit är det förbjudet för en man att rynka ögonbrynen mot sin fru på söndagar.
Det skulle aldrig funka i Sevrige.
Söndagen är väl den dag då vi oftast rynkar på ögonbrynen?
Jag tror det.

Och i Miami är det förbjudet för män att visa sig offentligt i klänning utan axelband.
Jag ska tänka på det nästa gång jag tar på mig min klänning.

Och i Eureka, Nevada är det icke tillåtet för män med mustasch att kyssa kvinnor.
Dags att fundera på att raka sig om man ska resa dit, alltså.

Det är mycket att hålla reda på.

Och om du skulle få för dig att flirta öppet på gatorna i Little Rock, Arkansas så tycker jag att du ska täbnka om. Det kan nämligen resultera i 30 dagar i fängelset.

Det är sant!

Jag tror jag stannar i Sverige med dumskallarna på TV4.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: majken

Usa, möjligheternas land! Det finns också en lag i någon delstat som säger att man inte får ha sex i frysdisken "at the mall"...
måste ju nästan gälla någon varmare del av landet för att ens nån ska komma på id'en
:D

2008-04-10 @ 12:06:52
Postat av: Murki

Orakade kvinnor... Orakade vart? I New Mexico, har kvinnorna mustasch där?

2008-04-10 @ 18:24:09
URL: http://murchie.blogg.se
Postat av: Ännelaij

Jag tycker amerikanarna är rätt normala.

herreminje!
Vad hetsar ni upp er för?

Jag brukar gå omkring i USA, slickandes på min klubba iförd en kortkort klänning.
Att jag är rakad syns ju.

tihihi

Sexklänningar japp, det är max..
Mer tyar jag inte med..

Varför männen rynkar på ögonbrynen..eller framförallt..höjer dem..har jag ALDRIG fattat..

Dessbättre..eller värre..
Har jag aldrig varit i USA..än..

Todeloo

2008-04-10 @ 20:56:30
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Felicia

"Och i Miami är det förbjudet för män att visa sig offentligt i klänning utan axelband.
Jag ska tänka på det nästa gång jag tar på mig min klänning."
HAHAHAHA (:

2008-04-11 @ 02:14:39
URL: http://efji.blogg.se
Postat av: Vicktoria

Det finns så mycket dumt folk. Avskjutningskvoten för dummingar borde fan i mig höjas!

Hejdå hejdå

2008-04-11 @ 10:43:01
URL: http://vick2ria.blogg.se
Postat av: Alexandra A

"Ingen varelse av kvinnligt kön får visa sig i baddräkt på motorvägarna i denna delstat, om hon inte eskorteras av minst två polismän eller är beväpnad med en klubba"

Det fungerade alldeles utmärkt med en vanlig hederlig godisklubba, bandyklubban var däremot ingen direkt succé. ;)

2008-04-11 @ 13:20:10
Postat av: Nän

Det var bland dom roligaste lagarna jag läst..vart hittade du informationen? Hade varit kul att se alla andra konstiga lagar som säkerligen finns lite runt om i världen!

2008-04-11 @ 15:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0