Ryssland dag 3 fortsättning..

Efter det fick vi gå iväg och äta snabb lunch på ett ställe som hette "Glada Kon" eller nåt sånt.
Utanför såg vi denna glada ko.


glada kon

Efter lunchen blev vi hämtade med bil och utkörda på landet till staden Lytkariano, som ligger cirka 2 mil utanför Moskva.

Även där fick vi träffa helt underbara barn och vuxna som var nyfikna på oss och våra böcker.

Tusen frågor om allt mellan himmel och jord.
En kille frågade:
- Tycker ni om Ryska barn?
- Javisst, sa vi.
- Till frukost eller middag? frågade han då.
Kul kille!
Då sa vi att det inte spelade så stor roll, bara de var välgrillade och att vi fick ketchup till.

lykt1
lykt3lykt2

Efter det fika och efter det middag med öl och vodka på en lokal krog.

Där gjorde jag en ny "Sören". Alltså jag gjorde bort mig...


Detta hände:

Först var Anders på toan. En stund därefter gick jag på toan. Då kom Anders också in - och jag tyckte väl att han hade en lite väl liten blåsa, men tänkte att han kanske bara kände sig rastlös och ville röra på sig lite. (han brukar vara sån)

Vad jag inte visste var att han bara skulle tvätta bort nåt skräp i ögat och sen gå ut till restaurangen igen.

När jag var klar med kisseriet inne i mitt bås såg jag att det var låst i den andra toan - och förstod att det måste vara Anders där inne. Jag ställde mig därför precis utanför den toadörren och lät som en brunstig ko.

?-          MOOOOOO.

Men ingen svarade. Jag tyckte att det var lite olikt Anders så jag upprepade mitt lustiga läte. Fortfarande svarade ingen.

Så då gick jag ut i restaurangen igen och blev iskall..

...för vid bordet satt nämligen Anders..

Jag hade med andra ord skrämt upp nån annan stackare där inne på toan.
Jag berättade om händelsen för de andra vid bordet och därefter var det spännande att se vem som skulle komma ut från toan.
Det visade sig vara en liten tant som jobbade i garderoben.
Hon skyndade sig tillbaks till garderoben och tittade sig oroligt omkring i lokalen.
Kanske var hon rädd att bli överfallen av en galen ko.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Kossan. Helt underbar!!

2008-04-04 @ 16:39:07
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Vicktoria

:)

2008-04-04 @ 20:12:47
URL: http://vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0