Ryssland dag 4

Vaknade ganska trött...

Frukost på vårt nya fik. Men i dag fick vi tyvärr inte se nån raggande kille.

Efter frukost åkte vi tunnelbana till Regionbiblioteket i Moskva - där vi även hade varit förra året och träffat på en extremt kraftig Bibliotekschef som av någon anledning blev väldigt förtjust i mig..
Till min stora glädje visade det sig att hon var ute och reste just denna dag.

På biblioteket var det som vanligt väldigt trevligt.

Vi fick träffa 2 stycken grupper med barn.
En lite yngre och en lite äldre.

Vi berättade om våra böcker - och ännu en gång fick vi bekräftat att det fungerar precis lika bra i Ryssland med våra böcker som i Sverige!

Tusen frågor av trevliga barn!

region4region3region1

Och så autografer förstås!


Sen lunch på skum restaurang där vi fick svårigheter att hitta en toa.

En arg tant skälle på mig på ryska för att jag hade den stora fräckheten att försöka hitta en toalett.
Jag svarade på svenska och spelade dum. Det är jag bra på.
Till slut hittade jag en toa med skum röd belysning.
Det var ganska äckligt.
Jag blundade och kissade och hoppades att jag prickade rätt.

Därefter taxi till Ikea - där vi hade en martonsignering.

Aldrig tidigare har vi signerat så länge.

Mellan 3 - 8!

Fem timmar signering!!!

Men det var kul ändå - för det kom ganska många och ville ha en signerad bok på ryska.


När vi var klara där åkte vi till hotellet och lämnade av lite gåvor innan vi gick till en tjeckisk restaurang och åt kyckling som borde hetat Belgian blue chicken för den var stor som en ko.


Lite snaps och öl och sen var jag TRÖTT!
Och insåg att vi skulle behöva lite sömn innan vi skulle upp igen.

Vi väcktes klockan 4 nästa dag för att resa till Kazan i republiken Tartarstan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0