Valborg

I dag är det Valborg.
Då brinner det runt om i landet.

I morgon börjar maj.

Jag ska åka ner till sjön och betrakta elden och beundra livets storhet.
Ibland känner man sig ganska liten.
Och det kan vara skönt.

I dag är jag ett steg närmre färdigt manus.
Har bara ett kapitel kvar att skriva.
Det får bli i natt - eller i morgon.

Sen är jag KLAR!
Ojkan Pojkan fidelitti luttan...

Glad Valborg alla!
(även om jag aldrig har fattat vad det är som är så specieltl med Valborg. Varför firar vi det?)

Hurraaaaaa för Valborg! Må hon leva i hundrade år. Och minst sex sju år till efter det.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Murki

Valborg är ännu en ursäkt för oss svenskar att bli fulla. Precis som midsommar, nyår, påsk och allt annat...

2008-04-30 @ 18:03:49
URL: http://murchie.blogg.se
Postat av: JoVi

Vi firar ju (väl?) våren! Åtminstone här i norr, där vintern varit lååååååång. Hurra för våren! :)

2008-05-01 @ 10:45:34
Postat av: Felicia

Tycker dock att den högtiden är
ganska onödig.
Ville också säga att jag blivit kär i Emanuel, har ni börjat skriva än?
& kommer de något annat nytt i år?
Förlåt om jag låter tjatig men ni är så himla begåvade på att skriva (:

2008-05-01 @ 14:42:14
URL: http://Efji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0