Ilska

Det är lustigt med ilska.
Njae. Jag menar inte att det är så särskilt kul att vara arg, men jag upptäcker allt mer hur folk ute i samhället bär på förtryckt ilska så att det är alldeles häpnandsväckande.
När jag åker i bilen så ser jag mer och mer ofta såna ilskna människor som pekar finger om man kör på ett sätt som inte behagar dem.

När jag stod vid en rondell härom dagen så kom det en bil i full fart iin i rondellen.
Jag bromsade in och betraktade människan vid ratten för att se hur han såg ut att må.
För det såg verkligen ut som om han var stressad.
Min blick måste ha varit väldigt provoocerande för honom för han hytte genast med näven och pekade finger åt mig.
Jag fattade ingenting.
Jag menar..jag stannade ju och släppte fram honom.
Tänk vilken ilska den mannen måste ha burit på.

För att inte tala om när jag handlade i affären...
Jag hade lite fler varor än många andra, vilket ledde till att jag ansågs vara en förrädare av stora mått.
Tänk att jag hade mage att handla mat i affären!
Det suckades och stönades i kön.
Skämmas borde jag!
Men..jag trodde ...att  man ska handla mat i affären?
Tänkte jag fel där?
Och framför allt - varför är alla så arga?
Min hemmasnickrade teori är att det beror på vädret.
Grisväder drar fram grisen i människan, på nåt sätt.
Eller?

Under hela nästa vecka ska jag och Anders ha konserter tillsammans med Svenska kammarorkestern.
Vi skriver manus och medverkar i form av prat (förhoppningsvis roligt...)
Temat är "Känna Känslor"
Bland annat ilska.
Finns ju en del där att prata om...
:o)

Nu är det dags att skriva lite manus.

Gjorde jag fel där också?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Känna känslor. Åh, där hade jag velat delta. Känslor ska djupdykas ner i med huvudet före enligt mig. Först när man låtit dem genomtränga en till fullo kan man t.ex konstatera att "jaha, det är så sorg känns. och nu ska jag släppa den".

För övrigt slukar mitt bokälskande 10-åriga barn eran Sune. Har inte vågat ge henne Bert ännu. Jag inbillar mig att hon är för oskuldsfull och ska så förbli. Tills hon fyllt 30, ungefär.

2008-02-06 @ 21:30:35
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0