På plats....

Nu är jag på plats i min skrivarstuga i Hälsingland.
Och det kliar i fingrarna att få sätta igång och SKRIVA!
Visst är det härligt att man kan ha en sån lust till skrivandet efter 25 år i yrket.
Jag önskar att det skulle få vara så för alla.
Och varför inte?
Kanske är det så att egentligen har möjligheten att njuta så av sitt yrke som jag gör av mitt?
Det är ju inte nåt trolleri, eller så.
Det är bara ren glädje att skapa.
Så nu är datorn och skrivaren riggade och jag ska ska börja skriva under morgondagen.
Det är ingen idé att tro att jag ska hinna med nåt vettigt i dag.

I dag ringde producenten för Sunemusikalen som vi ska sätta upp i höst.
Han var lyrisk över manuset.
Sånt är så kul att höra.
Nu ska alla roller tillsättas.
Det kliar lite i hjärnan av att fundera på vilka skådisar som kan passa till rollerna i Sunes galna familj.
Kom gärna med förslag!


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Skulle gärna se Peter Haber som Sunes far.Helt oslagbar.
Carina Lidbom som Sunes mamma.
Lycka till med musikalen.Min familj och jag kommer garanterat att se den.

2008-02-20 @ 21:08:56
Postat av: Niklas

Peter Haber och Carina Lidbom känns ju lite... gjort.. =)

Fast inget slår ju originalfamiljen tyvärr, så vilka det än blir så kommer det nog kännas "fel" för oss som älskar den gamla familjen.

2008-02-21 @ 12:11:41
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: Olle

Jag har erfarenhet av att spela storasyster Anna. Kan jag slippa den här gången?

2008-02-23 @ 00:14:19
Postat av: liza

åh underbart med sune-musikal! jag spelar gärna anna :)

2008-02-24 @ 17:02:57
URL: http://liza.blogg.se
Postat av: Anna

jag tycker att alla som var med i Sunes jul och sunes sommar ska få tillbaka sina roller, visst att de blivit lite äldre, men folk får väl ha lite fantasi och bjuda till lite!

2008-03-10 @ 14:01:05
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0