Roliga vägskyltar.

Här ska jag berätta ännu en helt sann historia ur mitt liv.

Efter en sen och rolig sommarkväll för många år sen promenerade jag och en kompis genom stan i Örebro, upp mot Norrcentrum där jag då bodde just då.

Av någon anledning så tog jag tag i en stolpe med vägskylten "Cykelväg" på.
Till min stora förvåning så satt skylten helt lös och jag kunde med lätthet dra upp den ur marken.

Detta tyckte jag var oerhört lustigt och bestämde mig att behålla detta skojiga fynd.
Således tog jag och min kompis och bar hem denna skylt med tillhörande stolpe till min lägenhet.


Nästa morgon när jag vaknade så var det inte lika lustigt att hitta denna gigantiska vägskylt i mitt vardagsrum.

Vad skulle jag göra med den?
Jag bestämde mig därför att smuggla tillbaks skylten igen nästa natt.
På något märkligt sätt kändes skylten mycket tyngre denna natt.

Det var inte alls lika roligt att ställa tillbaks stöldgodset.
Den gången var jag nämligen inte heller fylld med sånt där berusningsmedel som gör att vägskyltsstöld verkar vara en kul idé...

Och om ingen annan har tagit upp den skylten så står den väl där än i dag..


Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Hehe!

av någon anledning känner jag igen detta.
Det man under alkoholintag tyckte var skitkul är mindre kul dagen efter...minst sagt.
Annars så..cykelväg kan va bra att ha.

2008-02-24 @ 13:57:15
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0