Å ena sidan å andra sidan

Nu är jag i min skrivarstuga i Moviken, Hälsingland och laddar batterierna inför allt spännande arbete som ska hända i år.
Jag vet att det komemr att bli ett ganska turbulent år på olika sätt.
Och det känns spännande, roligt, oroligt och intressant.

Det är ju så med oss människor att vi å ena sidan behöver vila och stillhet - lika mycket som vi å andra sidan behöver rörelse och aktivitet.
Genom alla årtusenden har människor försökt förneka det ena till förmån för det andra.
Se på fjärran Östern där de har försökt förneka rörelsen och aktiviteten i så många tusentals år.
Nu är det på väg in i mer aktivitet.
Och se på det där stora landet i Väster och hela västvärldens attityd.
Där är det precis tvärtom. Där har aktivitet och rörelse varit det primära.
Att "göra" saker har varit det viktigaste.
Men nu håller även det på att förändras - och människor i väst börjar allt mer söka nån stillhet och vila.
Enligt mig så är det optimala att kunna använda båda delarna i nån sorts harmonisk balans.
Aktivitet - vila - rörelse - inaktivitet.
Utandning - inandning.
Start - stopp - start - stopp.

Så här är jag nu och försöker ladda upp - och söka stillheten - för att med glädje och inspiration kunna vara aktiv och kreativ när allt drar igång ordentligt.

Moviken1
moviken 3


I år ska vi börja med att ha konserter tillsammans med Svenska kammarorkestern i Örebro.
Känna Känslor heter föreställningarna.
Vi gjorde första omgången förra hösten - och det var superkul.
Nu är det en föreställning för lite äldre barn och ungdomar.
Manuset ska skrivas om för att passa äldre publik.

Hurra!
Nu åker vi in i 2008!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Men är du nästan i mina trakter din rackare?
Du får svänga förbi Söderhamn nån gång och komma in på en fika. ;)

2008-01-06 @ 14:42:53
Postat av: liza

åks det inga skidor eller något sådant? :)

2008-01-08 @ 10:52:22
URL: http://liza.blogg.se
Postat av: Teresa

En undran varför uppdaterar inte Anders?
Kul att du också har en blogg.
Gillar mopskontaketn.

2008-01-09 @ 02:12:49
URL: http://anamariateresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0