Cirkus Tito

Vilken cirkus det har blivit i rättegången mot Tito Beltran.
Jag förundras nästan över att ingen ännu har köpt filmrättigheterna till detta makalösa drama som utspelas i våra vardagsrum...
En dokusåpa från verkligheten!

Och så glöms det bort att det som det egentligen handlar om är en djup tragedi.
Våldtäkt!
Det är vad detta handlar om.
En flicka säger sig ha blivit våldtagen av Tito Beltran.
Det hela är ju fruktansvärt - om han är skyldig.
Det är också fruktansvärt - om han är oskyldig.
På båda sidor om sanningen blir alla inblandade offer för hela tragedin.
Det är så sorgligt.

Det påminner lite om rättegångarna mot Mike Tyson och OJ Simpson.
Det blir nån sorts grotesk underhållning av alltihop.
Usch och fy, tycker jag!

Nu är det fredag.
Jag är inte helt säker på att det har hänt nåt sedan jag senast skrev det här på bloggen.
Men nåt har säkert hänt.
...

:o)

Kommentarer
Postat av: rebekah

jag tycker också att rättegången är som en såpa, men jag väntar ivrigt på hercule poirot som förhoppningsvis dyker upp snart och löser alla trådar ihop till en prydlig rättvis knut
och en sak har faktiskt hänt sen du skrev sist, jag har haft opponering på en uppsats som jag skrev på 48 timmar och blev inte sågad till fotknölarna. det tycker jag nästan är värt att fira så nu ska jag äta paj!

2008-01-18 @ 14:18:14
URL: http://osynligejackson.blogspot.com
Postat av: Teresa

Sanningen kanskeär just den som hunnit ikapp Tito.
Vi inom nöjesbranschen vet ju att han är en "hungrig man"som törstar av bekräftelse. Sen handlar allt om hur var och en av parterna UPPLEVT händelsen.
Killen har kanske haft tur tills nu att ingen upplevt hans svärmerier som våltäckter.
Tråkigt när han fått gåvan att sjunga så vackert att inte förvalta det.

2008-01-19 @ 22:40:00
URL: http://anamariateresa.blogg.se
Postat av: Anna

Det var ju lite samma med knutby-fallet, istälelt för att tänka på att det är riktiga människor som blivit mördade och som mördat
följde alla det som en spännande kriminalserie.

2008-01-24 @ 15:35:57
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0