Meningen eller meningslösheten med livet..

Finns det EN mening med livet?
Skulle du vilja veta vad det är?
Jag menar..om jag skulle få veta i nåt slags Gudomligt meddelande att
"Detta är meningen med ditt liv" - då skulle jag omedelbums bli deprimerad..
Och varför har folk genom alla tider varit så besatta av att få veta vad som är meningen med livet? 
Det verkar ju ganska dumt, egentligen.
Men jag tror egentligen att det i grund och botten  handlar om kontroll. Vi vill veta vad som ska hända i våra liv. Då kan vi lägga upp strategier och planer så att vi inte blir överrumplade med nån sorts överraskning i livet.
Så en "mening" med livet skulle ju underlätta planeringen och strukturerandet av tillvaron.

Här kan du lyssna på min fundering om Meningen med Livet!

Såg i tidningen att NASA tror sig ha upptäckt en figur på Mars.
Det syns på bilderna, säger de.
Kanske är det den slutliga lösningen på var Elvis försvann efter sin så kallade död?

:o)

Kommentarer
Postat av: Alexander

Kan det inte ha varit Hoffa? Jag tror Elvis skulle välja ett annat ställe. Kanske solen, med en jordnötsmacka...

2008-01-28 @ 18:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0