Alla tänker på sex!

Den rubriken får nog många att stanna upp och läsa vad som står här.
Men kanske är det så?
Att alla tänker på sex. I alla fall nån gång.
Kanske inte hela tiden (även om en del gör det också..)

Jag tycker att det är oerhört intresant att det i dagens "upplysta" samhälle fortfarande är så tabubelagt att diskutera sex och döden.
Det är två ämnen som berör alla människor någon gång i livet.
Sex berörs vi av genom att vi blir till - och att vi har en vilja att fortplanta oss - och att det är njutbart.
Döden är nåt som vi blir påminda om genom andra människor död.
Vår egen kommer vi troligen inte fundera så mycket på efter att vi har dött.
Men visst är det lite intressant att vi alla VET att vi kommer att dö, men ändå är det så svårt att prata om det?
Sex kanske inte är så svårt längre att prata om?



Nu när allt finns tillgängligt via datorn...

Men vet ni vad människor i vårt samhälle fruktar mest av allt?
Mer än sjukdom och döden till och med.
Att prata inför folk.
Att stå upp och prata inför andra människor ligger oftast på topp över saker som vi fruktar mest.
Det är väl konstigt?

Nu regnar det igen.

.......söndag........


Kommentarer
Postat av: Murki

Jag tycker om att prata om sex. Det är ett så stort ämne som aldrig blir enformigt. Det är en hel vetenskap. Jag tror att när min generation får kids så kommer sex vara ett inte lika tabubelagt ämne. Folk blir mer och mer öppna. Det är sweet.

2008-07-13 @ 17:30:37
URL: http://murchie.blogg.se/
Postat av: Niklas

"Att stå upp och prata inför andra människor ligger oftast på topp över saker som vi fruktar mest.

Det är väl konstigt?"



Faktiskt väldigt konstigt. Tror det stämmer på mig också, även om det var mycket värre för några år sen.

2008-07-13 @ 17:42:44
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

Att prata inför ett stort antal människor är jäkligt jobbigt.



Usch..i och för sig är det rätt få gånger <b>jag</b> behövt göra det..men..inför de gångerna har jag blivit stirrig.

Efteråt har jag fått veta jag varit cool, stark, lugn...



förutom någon enstaka gång..



Allt är inte som det synes vara har någon klok person sagt.



Mvh

/Alien

2008-07-13 @ 21:05:08
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Ännelaij

hehe..och ibland kan man bli pinig pga att html inte fungerar som tänkt var..

2008-07-13 @ 21:06:18
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Astrom

Alla fungerar ju olika. En del blir generade bara av att höra namnet på siffran "mellan fem och sju" ;D... Själv är jag tvärtom! Har inga som helst problem med att prata om sex, döden mm. har heller aldrig haft. Jag kan prata om ALLT! Precis ALLT. Är en "välöppen" person som inte skäms för nånting och som kan diskutera vad som helst med vem som helst, inte rädd för att komma med åsikter och så.... sen får folk tycka vad dom vill om mej och det jag säger. Säger någon t ex: Jag gillar inte dina åsikter... så brukar jag säga: Du.... Gör inte de då... jag accepterar dina o då ska du acceptera mina. O säger man så slipper man bråk. En del kan tycka att jag är "lite väl" öppen ibland... o då kan det bli en enda cirkus av alltihop. Jag är en såndär översocial och snackig tjej som kanske inte alltid kommer med de "trevligaste" orden. MEN MEN! Jag är jag..... o jag låter andra vara som dom vill :)





Trevlig sommar!

2008-07-14 @ 18:05:21
Postat av: Fredriksson

jag tänker då inte bara på sex utan även på sju. ha ha

2008-07-14 @ 23:25:13
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag gillar inte alls att stå inför en grupp människor och prata, någon sa att man vande sig men det känns absolut inte så vill jag lova hmm.



Vill tala om att du har en till award att hämta hos mig !!svårt att låta bli att skicka dessa då denna blogg är en favorit!!!



5 blogs that make my day

http://sannasegna.blogg.se/category/nomineringar.html

KRAMISAR !!!

2008-07-15 @ 12:17:23
URL: http://sannasegna.blogg.se/
Postat av: Alexander

Det skulle vara ännu pinigare och ha sex framför folk tror jag!?

2008-07-15 @ 15:15:06
Postat av: BorisBorissa

Jag vill också blanda mig i debatten. Undra hur det skulle vara att stå och prata inför en grupp människor som har sex med varandra????

Semester-hälsningar, Boris.

2008-07-15 @ 19:45:22
Postat av: Sofia g

hahaha... vilken bild!

2008-07-15 @ 22:42:28
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Sören

Det finns några fler pinsamma situationer:

Om man står och pratar om döden inför folk som har sex.

Eller om man står och pratar om sex inför döda människor.

Eller om man har sex med någon som pratar om döden.

Inför folk.



Många kombinationer är pinsamma.

2008-07-16 @ 09:39:48
URL: http://sorenolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0