Bilar är väldigt spännande...INTE!

Jag har genom hela mitt liv förstått att det är nåt fel på mig.
En av de saker som nästan alla killar ska tycka är intressant är bilar.
Jag tycker att det är intressant att kunna konstatera om bilen fungerar eller inte.
Sen tar mitt bilintresse slut.
Om bilen inte fungerar så har det aldrig ens funnits i min världsbild att försöka få den att fungera genom att skruva på nån liten mutter någonstans.
Det är väl helt enkelt inte min begåvning.
En bil ska vara funktionell, tycker jag.
Man ska kunna lasta saker i bilen om man ska på resa.
Eller om man åker och handlar.
Storhandlar...
Då kan det behövas mycket utrymme i bilen.



Denna bil kommer troligen från Ikea.
Det kanske var rea på trasmattor?

Tygaffärer är min största fobi. Jag får knottrig hud av tygaffärer.
Det beror på trauman från min barndom, tror jag.
Bara lukten..av någonting torrt. Lite sura lukter från nåt färgat tyg.
För att inte tala om den där jävla träpinnen som de mäter med.
Har aldrig fattat - och vill inte fatta - hur de mäter med träpinnen.
Och så kan man inte titta på någonting. Hur det ser ut.
Det är bara... tyg..
På sin höjd kan man få se en ritad bild på ett smörpapper hur ett plagg ska se ut EFTER att tyget har fövandlats till klädesplagg.

Jag ryser.

Kommentarer
Postat av: Epi

Jag förstår dig precis! Jag har oxå tygaffärfobi :-) Och lampaffärfobi! Alltså, sånna där lampaffärer där det hänger lampor överallt i taket så det GÅÅÅR inte att se hur någonting ser ut!!! Läskiga grejer..... :-)

2008-07-16 @ 01:03:52
Postat av: Annelie

Åh, måste vara en bild från Kambodja. Där packade alla sådär :-)

2008-07-16 @ 15:59:05
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Sofia g

haha... tygfobi, det lät inte bra... helt galet att bilen går framåt med all den där packningen...

2008-07-16 @ 17:48:42
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Marita

Tygfobi?...det gjorde ont att höra.Ska man inte ta tag i sin fobi?, som min fd svägerska gjorde;fick med sig en mus hem av sin "skrynklare" för att bota sin fobi mot gnagare.

Så skaffa dig en rulle tyg!(efter det kanske vi kan ses?)Lycka till!

(det kändes som om avsnittet var riktat mot mig)

2008-07-18 @ 14:43:02
Postat av: Emma

Haha, din hjärna borde vara mer oorganiserad än så, men det är tur det för det är en orsak till att du är så kul som du är...

2008-07-18 @ 16:45:13
Postat av: Cathi

Att bilar bara ska fungera håller jag med om. Jag köper en bil, betalar en massa skatt och avgifter och sen ska man behöva pilla med den också - NEJ TACK. Bilen ska bara fungera, jag tankar den ju.

2008-07-20 @ 18:22:52
URL: http://cathi-cathis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0