FRA lagen

Jag har hört så mycket om FRA lagen så jag snart storknar.
Men visst sjutton är det en osedvanligt korkad lag som föreslås?
Ska det avlyssnas en massa data och telefontrafik om man uttrycker "olämpliga" åsikter?
Är det inte lite VÄL mycket "storebror ser dig"?
Det måste i alla fall vara väldigt svårt att reglera vad som är "olämpligt" och risken måste ju vara att det blir extremt svårt att reglera på ett bra sätt.

Jag tycker att vi alla borde inleda alla telefonsamtal med någon lämplig fras som gör att Försvarets radioanstalt får fullt upp med att kolla upp oss.
Och i alla mail borde vi skriva nån "olämplig fras" som får samma försvarsanstalt att fullständigt rasa ihop.
Lagen är dum.
Den borde inte finnas.
Det begränsar vår frihet - och det är aldrig bra, tror jag.

Och så lyssnar jag på en gammal goding..
Power of Love/Love Power med Luther Vandross.
Den är så go!

Kommentarer
Postat av: Erik Koskinen

He he ja den där lagen kan man ju undra över...

Jag och Martin skrev en nidlåt på beställning redan förra åter när förslaget lades fram.

www.elvispopcorn.se



Allt gott/ kram Erik

2008-07-04 @ 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0