Konstiga kor

Jag tog en lång promenad i kväll.
Rävgången var strålande vacker och plötsligt såg jag några lustiga kor.
Dels några små kalvar och en...ko med sex ben?


men den var ändå inte lika konstig som nästa ko..



Den kossan ville följa med mig hem och dricka te och prata filosofi hela natten.
Såna kor litar jag inte på.
De kanske kommer med presenter, bjuder på bio, vill hålla handen och prata om din mamma...men man kan ALDRIG lita på en ko som vill dricka te.
Aldrig!

Jag gick hem i snabb takt och låste dörren ordentligt.
Egentligen hade jag en våldsam lust att gå ut i kväll. Men jag håller mig inne. För säkerhets skull.
Får väl titta på en film och vara seg.
Eller stirra tomt ut genom fönstret och fundera på om det blir en bättre dag i morgon.
Utan konstiga kor.
Då kanske man vågar sig ut en stund.

God kväll.

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

skrattar högt



du är ju tokig! ;-)



och nu blir jag sådär jobbig eftersom jag berättar sånt du hört en miljaaard gånger tidigare av alla som en gång varit barn MEN min mamma kom hem med en kartong med böcker... och inte vilka som helst, utan såklart mina samlingar med SUNE och BERT (har naturligtvis SAMTLIGA), blev alldeles nostalgisk såklart, den du! ;-)



trevlig helg!

2008-07-04 @ 06:34:36
URL: http://ptraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0