Fredagen den trettonde...

Är det någon som är skrockfull?
Jag är inte det. Inte så mycket i alla fall.
Men vissa saker tänker jag ändå på.
Jag blir medveten om en svart katt springer framför bilen.
Jag ser om nån lägger nycklarna på bordet.
Jag gör inte något åt det, men jag noterar det och det är väl kanske nån form av skrock?

Fredagen den trettonde är bara lustigt.
Tänk att man ska uppmärksamma allt som blivit dåligt en speciell dag.
Det går att hitta tusen saker som man kan skylla på fredagen den trettonde.
- Det är molnigt i dag. Typiskt fredagen den trettonde.
- MIn telefon har laddat ur batteriet. Typiskt fredagen den trettonde! Vilken otur!
- Jag är bakfull i dag. Det hade jag inte varit om det hade varit en vanlig dag. Men i dag är det fredagen den trettonde!
- Min kompis Erik har fått nytt jobb. Må det sluta väl, trots att det är fredagen den trettonde.
- Jag skrev fel några gånger i det nya manuset. Typiskt...den trettonde drabbar oss alla...

Har jag berättat om när jag och min kompis Olle skulel åka till Teneriffa för många år sen.
Han är MYCKET rädd för att flyga..
och på just det planet fanns det rad nummer 13..
Det brukar ju aldrig finnas på flygplan.
Vilka hamnar på rad nr 13..?
Jag och min nu ännu mer flygrädde kompis Olle förstås..
Och sen tvingades vi mellanlanda med flyget för att tanka.
På flygplatsen stod ett utbränt flygplan...
Det gjorde inte att Olle blev mindre flygrädd.

Det var fredagen den trettonde dessutom...

Hela resan var otur.
Vi hade otur som råkade åka på semester.
Och vi hade oturlurlig nog väldigt dåligt hotellrum som vi fick dela med två andra typer - otur.
Det fanns kackelackor på rummet.
Otur igen.


osv, osv.

Oturen tar aldrig slut när det är den trettonde.
Man kanske ska stanna inen med en papperspåse över skallen?
Men det vore väl otur så klart.
Då missar man säkert nåt kul som händer någon annanstans.
Typiskt den tretonde.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var inte lite otur ni hade heller!

Fast det var inte värre än mig. Jag har fredagen den trettonde 365 dagar om året!

Utom när det är skottår förstås :)

2008-06-15 @ 00:05:09
URL: http://sandorama.bloggagratis.se
Postat av: Sören

Nä men vilken TUR att det bara är skottår var fjärde år!

Lyckans ost där!

2008-06-15 @ 13:19:31
URL: http://sorenolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0