Kul med fotboll

Ibland tycker jag attd et är humoristiskt med fotboll.
Som i kväll när Holland vann överlägset mot Italien.
De sura stjärnorna i Italien fick spö som hette duga med 3-0 - och så gnällde de över att det var DOMAREN som avgjorde matchen...
Eller hur?
Domaren gjorde på egen hand 3 mål på Buffon i Italiens mål.
Bra jobbat domarn!

Det är i såna där situationer som det är roligt med fotboll. Och snudd på humor när allt skylls på domaren.
Holland var ju bättre.
Så enkelt var det.
Annars skulle de väl inte ha vunnit?

Frankrike var däremot en stor besvikelse. Fy vad trist.
Jag hoppas att Holland och Italien går vidare från den gruppen.

Men skit samma egentligen...
Det är i morgon som det riktigt roliga drar igång.
Sverige-Grekland.
Har Sverige nån chans?
Risken är väl att det blir som med Charlotte Perelli i Eurovision Song Contest.
Platt fall.

Ibland kan man få en känsla för nåt lag som kommer sticka ut lite extra.
Jag tror attd et blir Ryssland i år.
De har rätta flyet.
Titta på Ishockey-VM i Kanada.
Ryssarna vann där borta mot Kanada i finalen.
Starkt jobbat!
Och dessutom vann de Eurovision Song Contest.
Och stämningen i truppen ha det där som tycks saknas i den Svenska truppen efter den senaste tidens skriverier.
De har KUL!
Jag tror att det är viktigare än många anar.
Det borde alltid finnas med nån Torbjörn Nilsson i alla lag. Eller Glenn Hysén. Såna där som hittar på roliga saker och driver med alla i laget. Såna som skapar gruppkänslan.
Ett lag som har en massa olika grupperingar kan aldrig lyckas riktigt bra tror jag.
Ryssarna tycks ha KUL ihop och det i kombination med att de har flytet i år kanske räcker väldigt, väldigt långt..
Det funkade ju för Grekland i senaste EM....


Oj vad mycket jag "tycker"...
Är jag en fotbollsnörd nu?




Kommentarer
Postat av: maurenz

det är bara du som påstår att Italienaren gnäller efter offside mål, det var det faktiskt, däremot gnäller jag helt, utan du visste det, mot Donadonis laguppställning ;)

2008-06-10 @ 02:12:02
Postat av: Epi

Jag håller på Grekland i kväll :-)

2008-06-10 @ 20:02:23
Postat av: Fredriksson

Jag hejar på färjestad, hmm var kanske lite tidig men det är bra att vara ute i god tid:)

2008-06-12 @ 13:36:43
Postat av: Sören

Självklart så var det fel lag som togs ut.

Det är det alltid när något lag förlorar...



Och Grekland ja...De gick det bra för..

I morgon vinner Spanien. Om de inte vill spela "smart"...

Det kanske Sverige skulle göra?



Färjestad är alltid bäst. Även när de förlorar. Jag vet inte hur det går till...



2008-06-13 @ 14:54:26
URL: http://sorenolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0