15 sätt att förbli olycklig!

Det finns 15 enkla knep som kan få dig att för alltid tycka att livet är skit.

Annars kan man göra tvärtom och få ett annat resultat.

1. Förvänta dig att andra ska göra dig lycklig

2. Skyll din olycka på andra

3. Använd "om bara" så ofta du kan när det gäller tid, pengar och vänner.

4. Jämför det du har med andra.

5. Var alltid allvarlig.

6. Försök alltid göra alla andra till lags.

7. Säg aldrig nej till någonting.

8. Hjälp andra, men låt ingen få hjälpa dig.

9. Betrakta dina egna behov som oviktiga.

10. Om någon ger dig en komplimang, avfärda den genast.

11. Om någon kritiserar dig, förstora det. 

12. Behåll alla känslor på insidan.

13. Förändras aldrig.

14. Var aldrig nöjd med något annat än absolut perfektion.

15. Tillbringa alla din tid i det förflutna eller i framtiden.


Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Puh, jag håller fast vid att jag inte är nr 12. Det borde väl räcka för att väga upp de andra?

2008-03-26 @ 21:51:59
Postat av: Fröken glömström

Hjälp!
Söker efter Berts bästa betraktelser på cd. Lånade ut den jag en gång ägde, minns ej till vem...Har lovat mina 25 12-åringar att de ska få lyssna på den.

2008-03-27 @ 07:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0