För mig...

..är det här en av de roligaste scener som någonsin har spelats in på film.
Det är så genialt gjort.

Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser det.



När jag var yngre kallades jag för Harpo pga likheten mellan mig och Harpo Marx.
På en resa utomlands träffade vi ett gäng från Australien - de kallade mig Harpo hela tiden.
Efter några år kom en av killarna från Australien och hälsade på och då berättade han att han på sin jorden runt resa hade träffat några andra svenskar som visste vem jag var!
Jag fattade ingenting (det var före alla böckerna)
- Jo, jag sa att jag hade träffat en kille från Sverige som hette Harpo - och de visste vem det var!
Då fattade jag.

För yngre läsare kan jag berätta att på 70-talet fanns det en berömd svensk sångare som kallades Harpo.
Det var inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0