Fredag är som vilken fredag som helst

I dag har det varit en bra dag.
Jag har tankat bilen.
Bara det är ju väldigt bra tycker jag.
Dessutom har jag haft roliga möten - och så har jag börjat packa två stycken väskor.
Jag vet inte hur jag ska göra när jag inte har tillräckligt mycket kläder.

För många år sen köpte jag engångsstrumpor.
Undrar om det finns såna fortfarande?
I vårt konsumtionssamhälle borde det finnas utrymme för många engångsartiklar.
Här är några som jag kommer på i skrivande stund:
* Engångscykel - cykla dit du vill och sen försvinner cykeln (det kanske den gör ändå)
* Engångstelefonen - ring dit du vill och sen bryts telefonen ner och blir till en fin gödning - passar särskilt bra om man bara ringer och pratar skit (obs! - ordvits...)
* Engångsförhållanet - träffas, ungås, ha lite sex och prata en stund. Sen bryts förhållandet ner och blir till en fin pelargon eller nåt.
* Engångsdatorn - surfa säkert. Inga spår syns efter ditt användande då datorn efter att du har använt den blir förvandlad till en bärkasse i ekologiskt pappersmaterial
* Engångsbanken - gör dina bankärenden en gång - och sen aldrig mer. Det låter ju ganska bra...
* Engångsgym - träna bort allt fett på kroppen i en enda träningsrunda - sen förvandlas gymmet till en pizzabutik.
* Engångsbarnet - träffas, umgås och passa på att ha lite skoj med ditt barn. I morgon har det nämligen blivit förvandlat till en klase ekologiskt odlade bananer.
* Engångspsykologen - gå¨en gång till psykologen och bli en frisk människa. Sen kan du med lättat hjärta återanvä'nda psykologen i form av en formfranska. Det passar bra om man blir sugen på toast efter den psykiska uppryckningen.

Jag tror minsann att jag ska äta toast i kväll..

För om jag skriver sånt här trams så behöver jag nog en psykolg. Akut.

Ha en bra fredag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: dhea

detta är ingen engångskommentar utan ett brett leende över ännu ett befriande roligt inlägg...tack!

2008-03-15 @ 15:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0