Och vinnare är..

Charlotte Perelli.
Ja, det är ju en bra låt - och hon sjunger inte faskt i alla fall som vissa andra.

Jag misstänker att många röstar för att "det funkar i Europa".
Jag tror att det är dumt tänkt.
Vi kan ju inte veta vad Europa gillar.
Det är ju bara att se på denaste åren när vi har känt oss så malliga och skickar iväg The Ark, Carola, Martin Stenmark och alla har floppat.

Så - kan det bli lika illa i år?

Ja, det kan ALLTID bli värre...
(se bild)

allt kan bli värre


Inte kändes det som några chocker heller.
Jag undrade hela tiden när chocken skulle infinna sig.'
Troligen var det just det som var chocken. Att chocken aldrig kom.
Chockchocken kallas det.

Melodifestivalspaniken lägger sig och nu finns det bara en sak att se fram emot - alla repriser som sänds på TV hela sommaren.
Alltid lika kul att se en gammal omgång av Macahan eller MsCoy eller Baretta eller Alias Smith and Jones.

Godkväll!

om 20 minuter börjar min födelsedag.

Grattis på mig.
:o)

Kommentarer
Postat av: Kent-Åke Boström

Grattis på födelsedagen, hur känns det att fylla 60? :P

2008-03-16 @ 15:03:42
URL: http://www.kentabostrom.se
Postat av: sara

Jo, Perellis låt var helt ok eller rent utav bra faktiskt! Som du säger så är risken stor att inte europa tycker som vi efter några år med floppar (enligt dem..vissa även enligt mig). Sverige kanske har nog fått lite dålig klang i molodifestivalsammanhang..vi håller tummarna iaf!
Hoppas du har en fin födelsedag!

2008-03-16 @ 15:55:03
URL: http://sara.paulsson-febo.se
Postat av: Astrom

Grattis till en av världens bästa författare :)
kram

2008-03-16 @ 17:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0