På väg mot nya utmaningar.

I dag släpptes  nyheten att vi har sålt våra Sune och Bert rättigheter till Egmont Kärnan.
Ja, det är sant!
Efter 21 år hos Rabén & Sjögren väljer vi att sälja av våra rättigheter till ett bolag som framför allt är duktiga på att hantera och vårda varumärken.
Och det känns så spännande att stå inför någonting helt nytt!

Vi har länge känt att det har varit svårt att hantera våra varumärken på ett bra sätt på egen hand.
Se bara på vår hemsida:
 Sören & Anders.

Från början var det jag som gjorde hemsidan själv med hjälp av enklaste html programmering.
Sen lät vi Nerikes Allehanda göra om sidan till oss - fortfarande helt utan några annonser - vilket gjorde att hemsidan har varit och är helt annonsfri - och svindyr att stå för själva...
Att uppdatera den med nytt mtrl var nåt som bara jag gjorde.
Ingen annan.
Det tog ibland MÅNGA timmar att hålla på med den - och då blev ju en del annat arbete lidande.
Jag kunde ha skrivit böcker istället...

Efter ett tag kände jag att det skulle vara "vår sida" men när det var bara jag som skrev på den, så började jag med denna blogg istället, som ett kul komplement.
Det kändes också mer personligt på nåt vis.

Men hemsidan med information om alla våra figurer och en massa annat kul som man skulle kunna göra har blivit lidande.
Ingen av oss har tid eller ekonomi att omstrukturera och utveckla hemsidan själva.
Men vi har många bra och roliga ideer på vad man skulle kunna göra.
Nu finns det mycket större möjligheter att genomföra en del av alla våra vilda ideer.
Det finns nån som vill ta emot ideerna och hantera dem och filtrera dem och göra en verklighet av dem.
Det är för oss helt nytt.

Och allt som finns att göra utomlands är som en ocean av tänkbara möjligheter.
Vi har inte haft tillräckligt stora muskler för att låta våra varumärken expandera på det sätt som de säkert har möjlighet till.

Så nu är det dags för en ny sida.
En ny tid.

Och om nån vill veta alla smaskiga detaljer om det bakomliggande spelet - hur detta kunde hända? varför? vilka var inblandade? hur ser avtalet ut?  med mera - så får ni vänta tills den dag jag bestämmer mig för att skriva min självbiografi.
Då ska jag berätta allt!
Jag lovar.
Men...å  andra sidan...jag ljuger så bra!

:o)



Kommentarer
Postat av: Niklas

Roligt! Hoppas det blir bra!

2008-03-27 @ 17:39:13
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: Alexander

Det är ni värda!!

2008-03-27 @ 18:08:48
Postat av: mariana

En liten fråga kommer ni ge ut dom onödiga som ljudbok(sonen har läs och skrivsvårigheter ) så det underlättar mycket med ljudböcker.Blir så glad när jag ser en Sune eller Bert som ljudbok,har införskaffat alla som ni gett ut som ljudböcker.Köper dom även som vanliga böcker också,men för sonen är det roligt att lyssna när det är svårt att få till läsningen.Mariana

2008-03-29 @ 08:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0