Amerikas näste President

Jag funderar lite på det där med Amerikas näste president...

Det är mycket prat om Barack Obama eller Hillary Clinton.

Men faktum är ju att John Mc Cain är republikanernas kandidat och han tycks ju vara ljusår före de två demokraterna som tampas om vem som ska bli presidentkandidat.

Tyvärr så tror jag inte att amerikanarna är redo för varken en kvinna eller en svart man i vita huset.
Därför blir det väl Mc Cain, trots allt som vinner valet i höst.
Tråkigt, tycker jag.



Det skulle vara toppen om det blev en kvinna.
Men när det gäller Hillary så är jag inte helt säker på att hon verkligen ÄR en kvinna.
Jag skulle föredra en kvinnlig ledare av det amerikanska folket. Nån som har alla de fantastiska kvinnliga egenskaperna väl behållna och inte nån som har stängt av sin kvinnlighet till förmån för ett manligt tänkande.
Därför håller jag tummarna för Barack Obama.
Det känns mest friskt, tycker jag.


Jag menar..Hillary är ju trots allt gift med Bill Clinton.
Två citat från honom:

"Jag har inte haft någon sexuell relation till den där kvinnan...miss Levinsky. Alla anklagelser är falska"
Från ett TV-tal till nationen 26 jan -98

"Presidenten måste avgå. Han har ljugit för amerikanska folket om och om igen och missbrukat deras förtroende."
Bill Clinton pratar om Richard Nixon 1974

Så....Hillary for president?
Nä!

Här är några bilder som visar upp hennes vackraste sida:


Ser nästan lite galen ut...

Men å andra sidan så har ju Ryssland en ny president som också ser lite smått tokig ut.
Dmitrij Medvedev.



På nåt vis kommer jag att tänka på Buster Keaton.


Jaha. Och VEM är det säger ni som är unga.
Han var en komiker som spelade in en väldig massa filmeri Hollywoods barndom.

Ja. Han var rolig. Kallades Stenansiktet och måste ha varit förebilden till "Arga Leken".
Sånt är kul, tycker jag.

Och så ett klassiskt citat:
"Sexuellt umgänge är en mental sjukdom och ett slöseri med tid och energi."
Ur en officiell proklamation från Kinas kommunistiska parti 1971.
Jag tror att många får det tråkigt i OS i Kina...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0