Giraffen Staffan

I höst kommer jag och Anders med en ny Bilderbok som jag känner mycket för.
Den heter Giraffen Staffan och är underbart illustrerad av Per José Karlén.

Så här ser omslaget ut:


Giraffen Staffan växer upp som vilken apa som helst.
Han tror nog att han någon gång i framtiden ska bli lika hårig och söt som sin ap-mamma.
För han tycker att det är ganska tråkigt att alltid vara sämt som kast med liten banan och lianhopp och annat kul.
Men faktum är att alla är bra på någonting.
Det gäller bara att ta reda på vad.

I dag ska vi åka till Säffle på författarbesök.
Sen bli till Göteborg och därifrån tåg till Malmö.
Sen ska vi ha lite möten och åka hem på torsdag kväll.
Sen på fredag ska vi till Stockholm för att ha möte om Sune musikalen.

Just nu är klockan tio över sex.
Jag har varit uppe i 45 minuter.
Är det inte lite olagligt att gå upp så tidigt?
Jag tror att det står så i nån lag någonstans.

Godmorgon?

Kommentarer
Postat av: martina

det är i allafall direkt olämpligt!

2008-05-21 @ 16:45:11
Postat av: Johnny

Och när kommer den nya boken?. Lagom till Bokmässan kanske?. Om så är fallet så kommer jag att leta upp er och be om att få den signerad, gärna med något snuskigt. För så brukar ni ju göra.

Mvh, Johnny.

2008-05-21 @ 19:14:02
Postat av: Kim

Ni var helt otroliga igår på medorgarhuset i Säffle igår, dock glömde jag min autograf kvar på bordet. Hur ska jag kunna förlåta mig själv? (Även Anders skitsnygga "Till Kylskåpet" autograf. Hela Andersdyrkar gruppen hälsar! (Du är minst lika grym =)

2008-05-22 @ 10:51:31
Postat av: maria

hade familje kväll med dina filmer förra helgen

o vad vi skrattade ...

för tillfället är det sune och bert som håller

i hop familjen ... så för tillfället är du bäst ..

kan inte sune bli äldre så vi får fortsätta ha

familje afton ...han kan ju växa i takt med mina ungar ....eller hur ..

2008-05-23 @ 00:24:35
Postat av: Sören

Martina: Ja, det är ytterst olämpligt!



Johnny: Självklart! Snusk är i stort sett det enda vi KAN skriva i dina böcker!



Kim: Kul. Vi hade också roligt. Bild på er kommer inom kort här på bloggen i alla fall. Ska hälsa Anders att Andersdyrkarklubben var nöjda med hans besök.



Maria: Det låter betryggande att filmerna inte bryter upp familjen istället.

Sune har tagit nån sorts piller och stannar i växten, men man kan och man får läsa om honom i alla fall. Även om man borde vara vuxen och läsa skattetabellen och pensionsprognosen istället.

2008-05-23 @ 07:20:33
URL: http://sorenolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0