Kvartsfinal i Ishockey

Nu gäller det för Tre Kronor att vinna (igen) över Tjeckien.
Heja, heja, heja.

Och jag saknar solen.
Nu regnar det här.
Inte så kul.
Men inte så tråkigt heller. Det är bara regn.

I dag skulle jag lämna in min trasiga Videokamera på lagning.
Då fick jag höra att det skulle kosta cirka 500 kr med nytt batteri.
800 kronor att få reda på vad det skulle kosta att laga maskinen och säkert nån tusenlapp att laga den.
Och en sprillans ny kamera kostade 1900:-

Nu har jag en ny kamera.
Är jag för lättlurad?
Troligen.
Men det kan ju också vara kul att vara det.

En intressant fundering:
ordet Healing kommer ur samma rot som Whole, health, holy.
Att bli helad innebär att förena sig med helheten.
När man blir trasig innebär det att man har tappat kontakten med helheten.
För att en sjuk person (trasig) ska kunna bli hel igen måste helaren hjälpa personen att återknyta kontakten med helheten.
Det är DET som är healing.
Så metoderna kan vara lika varierande som många.
Uppgiften för en healer är alltså att hjälpa den som är sjuk att återknyta med helheten, eller någonting större så att helandet kan ske från insidan på den som är sjuk.

Det är en intressant tanke, tycker jag.

God kväll och HEJA HEJA HEJA!!!!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Men tänk så mycket roligare det är att packa upp och börja leka med en ny kamera än att få tillbaks den gamla! =)





Om Sverige går vidare så fortsätter dom mala på om det i TV och radio så man blir helt trött i öronen, därför HEJA TJECKIEN! ;)

2008-05-14 @ 19:54:21
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: Murki

oj oj vi vann!

2008-05-14 @ 21:35:38
URL: http://murchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0