Mumin

I går funderade jag på om jag hade fått lite konstiga droger i mitt kaffe på Centralstationen i Stockholm.
För jag såg ett livs levande Mumintroll där.
Trodde de var utdöda sen många år tillbaks.
Men de lever tydligen fortfarande och går omkring på gatorna som vanligt folk.
Går vanligt folk på gatan?
Undrar vad myndigheterna säger om det.
Är inte det förbjudet att gå på gatan?

nåväl.
Här är beviset att jag inte hade fått några konstiga droger i mitt kaffe.


Det fanns även en Lilla My där, men tyvärr ingen Stinky som är min personliga favorit.

Lördagskväll?
Hmm...pizza kanske?
och en öl.
eller två.

Och så ännu en dumhet som jag hittade i mitt lilla arkiv:
Samma år som Adolf Hitler startade andra världskriget (1939) ville en svensk riksdagsman vid namn Erik Brandt (s) ge Hitler Nobels fredspris...
I hans motivering stod det:
"...att Nobels Fredspris måste tilldelas Tysklands Rikskansler och Fuhrer Adolf Hitler, vilken enligt miljoner människors uppfattning framför varje annan man i hela världen är förtjänt av denna höga utmärkelse..."

Han fick aldrig priset...

Kommentarer
Postat av: Johnny

Ja ha, Mumin. Vilken tur att det inte var Mumien.

Det hade nog varit lite läskigt.

Mvh, Johnny.

2008-05-17 @ 21:08:44
Postat av: martina

Stinky satt nog i muminpappans källare. Där brukar de sitta, Stinky och muminpappan. De spelar poker och dricka hembränt :O ;)

2008-05-18 @ 12:34:07
Postat av: Annelie

Själv gillar jag Mymlan bäst :-)

2008-05-18 @ 19:47:20
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Bob

Brandts nominering var avsedd som ironi, han var en av riksdagens mest aktiva antinazister. Titta in på t.ex. "Hexmasters faktoider" där detta gås igenom ordentligt.

2008-07-17 @ 12:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0