Orvin Åker Hiss

Jag håller på och letar i mina datorer efter allt material som ska sparas på en extern server en gång för alla.
Det finns så oändligt mycket som jag och Anders har gjort genom åren som finns sparat på gamla datorer, disketter, cd-skivor, bärbara datorer, ZIP-diskar, pappermanus med mera.
Nu hittade jag en liten saga som vi gjorde i radion 1986.
Vi gjorde en hel serie med radioprogram som var fullständigt galna.

Så här börjar sagan om Orvin - som åker hiss.


" Tro´t om ni vill alla stora och små, men i en liten stad bodde en pojke som hette Orvin.
Orvin var nästan en helt vanlig pojke.
Men när han var liten var han så tyst att Orvins pappa glömde bort att han hade en son.

- Åh, vad jag skulle vilja ha en son, brukade pappa säga.

- Men du har ju Orvin, svarade mamma.

Då jublade Orvins pappa och gladde sig hjärteligen, ända tills han återigen glömde bort att Orvin fanns.


Tiden gick och Orvin blev större. I den lilla staden fanns inget arbete åt Orvin.
De enda arbeten som fanns var redan upptagna. Orvin bestämde sig en dag.

- Jag vill flytta till storstaden, pappa.

- Här har du pengar till bussen, främling, sa pappa och var tvungen att fråga vem den trevlige pojken som kallade honom pappa var.


I storstaden fick Orvin ett mycket stimulerande och trevligt arbete.
Han arbetade i en fabrik. Där lagade han tändstickor.
Sedan lade han stickorna i små askar och sålde dem för tre och femtio.


- Jag har ett fint namn och ett fint jobb. Nu ska jag bara ha ett fint ställe att bo på, sa Orvin nöjt och traskade med ivriga steg upp till Bostadsförmedlingen.


På Bostadsförmedlingen var det lång kö.
Orvin kvitterade ut liggunderlag, sovsäck och matsäck. Sedan lade han sig och väntade i två dagar och elva timmar."


....Forts följer kanske.

Jag gillar stilen. Den är galen. Precis som jag själv är.

Nu ska jag klippa håret. Undrar om jag skulle bli flintskallig.


Kommentarer
Postat av: Vildvittran

Me like!!!

2008-05-27 @ 10:38:22
Postat av: martina

Polertrasa är ju mycket billigare än diverse stylinggeggor, så go for it! :D

Förresten, den "Prins Annorlunda" intresserar mig. Kan du möjligen hänvisa till någon sida där jag kan läsa mer om den?

2008-05-27 @ 10:45:20
Postat av: Fredriksson

En annan galen sak är att vid 34års ålder fortfarande har denna adress truddilutt i skallen:

"Almanakan

Riksradion

70184 örebro"

Dock var det ett trevligt morgonprogram, med Bert och historiegubben.

Kul, Kul

Fredriksson

2008-05-27 @ 18:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0