Det är gott om gräs i himlen

I morse fick jag hör att min gamla tränare Fransesco Bodini har fått utvisning.
Han har lagt sin sista frispark.
Slagit sin sista straff.
Snörat skorna för sista gången.
Bodini var en rolig prick.
Han kom från Italien nån gång på 40-talet och lärde sig aldrig att prata svenska.
Minns när han tröttnade på att vi i laget satt och proppade i oss popcorn på alla resor.
Han ville inte att vi skulle smutsa ner i den gamla rostiga folkvagnsbussen.
Han kom på ett knep och sa:
- Inte äta pack-kårn. Få ont i pyngen. Kan inte kissa.
Han försökte få oss att tro att popcornen skulle fastna i urinröret på nåt vis.
En annan härlig kommentar var att han på varje träning sa:
- Alla lösa går om.
Det är bra.
Skjuter man för löst så får man en ny chans. Så skulle det vara på fler platser i samhället.
Man får alltid en ny chans.
Frid över Bodinis minne.
Jag minns honom med värme.

Kommentarer
Postat av: Galowitch

Jag vill skjuta om! För jag har skjutit löst hela mitt liv.

2008-10-21 @ 13:56:32
URL: http://batcave.org
Postat av: Simon O.

R.I.P Bodini, han var och kommer alltid vara en legend nere i Immetorp. Några kompisar jag känner har bildat en supporter grupp som heter The Bodini Boys till hans ära, och jag och några till gjorde en stor "flagga" där vi försökte måla av Bodinis huvud och sen under skrev vi "Alla lösa går om". Vi viftade med den i typ 2st A - lagsmatcher innan vi råkade elda upp den på fyllan :)

2008-11-15 @ 23:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0