Glädje

Jag är glad och tacksam över all positiv respons på "Prins Annorlunda".
Det känns oerhört bra att vi har lyckats förmedla både det smärtsamma och det glädjerika som det innebär att leva med ett annorlunda barn.
Stort TACK till alla som har läst och som har kommenterat boken. Det betyder mycket!
I går var det en artikel i Nerikes Allehanda och nästa söndag blir det en artikel i Expressen.

I dag är en ekonomidag.
Varför är det alltid lika tråkigt?
Egentligen borde jag skapa en trevligare stämning en sån här dag. Lite skön musik, ett glas vin och nåt gott att äta.

Ja..jag "borde"...
Är det bara jag som tycker att ordet "borde" ska uteslutas från det svenska språket?
Det är fyllt med krav på nåt vis.
Ibland leker jag med att ersätta "borde" med "kan". Genast blir det hela inte lika ångestfyllt och laddat med plikt och krav.
För i grund och botten betyder det samma sak.
"Egentligen kan jag skapa en trevligare stämning en sån här dag.."
Men om jag låter bli så är det bara upp till mig själv.

Jag borde sluta skriva nu..
Hoppsan!




Kommentarer
Postat av: M

Såg bara lite av din intervju på tv men gillade hur Ludvig fintade dig med polisbrickan. Min dotter som har inlärningshandikapp, körde i början när hon fått veta det, att hon faktiskt inte visste hur man gjorde vissa saker, tex plocka av tallriken från bordet eller städade sitt rum. "Det är ju faktiskt inte så lätt att komma ihåg sån när man har ett handikapp" Haha!

2008-10-20 @ 18:56:30
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Sören. Finns det någon länk eller så där man kan se intervjuen :)? Typ på youtube eller så? Missade det när de gick på tv :(



m v h Sandra

2008-10-20 @ 19:13:40
Postat av: Fredriksson

Ja du har rätt borde är faktiskt ett "kravfyllt" ord. JAg ska utesluta det ordet:) Ekonomi är alltid tråkigt men ett nödvändigt ont. Jag ska köpa "Prins Annorlunda" lite längre fram, är väldigt nyfken på den boken!



Frdriksson

2008-10-20 @ 21:51:11
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Sanna

Och jag tvärtemot som vanligt gillar ju ekonomi och sitta och fixa och räkna och bokslut vad är det för fel på mig.......

KRAM

ps vad kul med alla bra respons du fått härligt!!

2008-10-20 @ 22:26:56
URL: http://sannasegna.blogspot.com/
Postat av: Galowitch

Sandra: Du kan leta upp intervjuer med Sören på svtplay sidan. Där kan man hitta igen det man söker efter.



Har inte tänkt på att "borde" är ett kravladdat ord, men om det nu är så, så borde det bannas ut ur det svenska språket.



suck











2008-10-20 @ 23:22:47
URL: http://batcave.org
Postat av: Galowitch

Ursäkta...Sanna menade jag ;)



Läste fel.

2008-10-21 @ 01:45:03
URL: http://batcave.org
Postat av: Galowitch

Sanna: Mm. Du behöver inte tacka för hjälpen, nejdå!

Inte ska man vara tacksam för att någon gav dig ett bra tips...nejdå! Nejdå!



Ursäkta mig så hemskt mycket...



Tjejer. Eller kärringar ? :P last time for me

2008-10-22 @ 23:23:26
URL: http://batcave.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0