Ja, klockan är bara tio...

..och i morgon ska jag upp tidigt för att vara med i SVT:s morgonsoffa för att prata om boken "Prins Annorlunda".
I morse var jag med i TV4 och pratade och det kändes fint.

I dag såg jag "premiär nummer två" på Sunemusikalen där det var nya ungdomar som dansade och sjöng.
Tyckte till och med att allt flöt på ännu bättre i dag än i går.

Och på eftermiddagen var det "premiärfest" med hela gänget.
Det är en så underbar stämning och alla är såna goa personer som jobbar med den här föreställningen.

Nä. Dags att sova en snutt innan det är dags att gå upp igen.
Anders var kvar och festade på "premiärpartyt"
Ja. Jag är lite avundsjuk!

Men å andra sidan så kommer jag känna mig desto piggare i morgon...

Gnatt!



Ludvig med sin stora Idol Fredde på premiären i går.



"Pappa Benjamin" och det riktiga Benjamin.

Kommentarer
Postat av: Galowitch

ha ha, kan man vara annat än glad om man stöter på en "galen" Fredde ;) ?!



Förövrigt har jag beställt "Prins annorlunda" nu. Läste Adlibris smakprov av "Prins annorlunda", de första 22 sidorna. Väldigt bra skrivet.



Tror att det kommer att vara en mycket speciell bok att läsa. Min äldre syrra kommer också att beställa den.







2008-10-13 @ 01:11:08
Postat av: Kerstin

Ett brutet ben ligger begravet nånstans...



:o)



2008-10-13 @ 08:45:27
Postat av: Annika

Hej!



Jag har en "Prinsessa annorlunda" som fyller 9 år på onsdag! Ska bli kul att läsa din bok (när jag får tummarna loss......). Ska även bli intressant att kolla runt i din blogg.



2008-10-13 @ 09:47:14
URL: http://nikki73.blogspot.com/
Postat av: Annika

Hej!



Jag har en "Prinsessa annorlunda" som fyller 9 år på onsdag! Ska bli kul att läsa din bok (när jag får tummarna loss......). Ska även bli intressant att kolla runt i din blogg.



2008-10-13 @ 09:50:55
URL: http://nikki73.blogspot.com/
Postat av: Julia

Hej!

Jag hoppas ni blir jättenöjda med resultatet. Jag spelar mot några som är riktigt bra och jag hoppas att det verkligen lever upp till vad ni har förväntat er!

Mina scener som Lina är tyvärr inspelade redan, dom hade planerat in det så bra så jag blev klar denna helg, men det betyder ju inte att jag inte ska med nästa!

Jag läste första boken igen precis innan jag fick manuset och jag tycker att Emma, regissören, verkligen har fått ut det viktigate. Hoppas ni tycker det med.



MVH Julia

2008-10-13 @ 10:29:18
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Agneta Nordlöf

Hej Sören !!



Råkade höra dig både i söndags och idag där du var med för att berätta om Prins Annorlunda. Jag har själv en son med DS som är exakt lika gammal och jag blev så underbart häpen över hur du berättade om er reaktion och sen den enorma kärleken till Ludwig. Era ord skulle kunna vara mina egna, den förbjudna sorgen som man först har över att sörja det man fick och det som man inte fick.



Vi alla har våra barn till låns men dessa barn blir så påtagligt att det är så.



Kram till hela familjen

Agneta

2008-10-13 @ 14:50:58
Postat av: Ännelaij

Vilken underbar bild på Luvig och Fredde!

Jag blir så GLAD!

Och dessa annorlunda barn blir ju sååå älskade av omgivningen. Iaf av anhöriga, ofta av syskons kompisar samt utomstående.



Detta är svårt att tro när "detmantycktevardetvärstasomkundehända" hände.



Tyvärr missade jag både SVT och TV4.

:(



Nåväl..

Take care

/A

2008-10-13 @ 16:33:51
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Galowitch

Jag hade en kusin som hade downs syndrom och hette Gunnel. Hon är tyvärr död nu, men hon var trevlig.

2008-10-13 @ 17:27:14
Postat av: Ulla

Har beställt din bok och ser fram emot att läsa den. Såg din medverkan i både TV4 och SVT, och den sistnämnda var klart bäst. Själv har jag en tjej på 11 år med DS, självklart också en prinsessa. Hon är för övrigt en stor beundrare av både Bert och Sune. Ha det bra

2008-10-13 @ 19:10:54
URL: http://amalinje.blogspot.com
Postat av: Jessica (AirSpiri83)

Ååå.. vad spännade det var i morse att får se dig berätta om Prins Annorlunda på svt. Ludvig låter som en härlig kille :D Tycker bäst hans övrsättning av Pierce Broson - Per Forsman om man inte minns fel ;)



Är synd att man bor så långt i från Sthlm nu, hade gärna sett musikalen Sune. Har ju älskat att läsa om honom som liten. Hade många av böckerna om Sune och även en killtjusarbok som var baserad på karaktären Sune. Gillade även Tuva-Lisa som du och Anders skrev om. Varför vart det ingen fler bok om henne?



Men jag hoppas att ni kommer få mer bra recensioner av både musikalen och "Prins Annorlunda". Ska defentivt skaffa boken :)

2008-10-13 @ 21:03:30
URL: http://minytajustnu.blogspot.com
Postat av: Galowitch

Såg intervjun på Svt play för en stund sen. Väldigt bra intervju. Öppenhjärtad, ärlig, mänsklig..."djupt".



Jag får förhoppningvis tag i "Prins annorlunda" imorgon. Det var länge sen jag orkade läsa en bok, men den ska jag engagera mig i.

2008-10-13 @ 21:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0