Kontraster

Ibland kan jag förundras över vissa saker i livet.
Kontraster till exempel.
Kan det vara så att det är på grund av den mörka som ljuset upplevs ljust?
Är det för att man upplever det dystra som man lär sig uppskatta det glädjerika?
Någon sa en gång att mörker endast är avsaknad av ljus. Kan det vara så?
Mörkret existerar bara för att ljuset inte finns där. I samma stund som du tänder ljuset existerar inte mörkret längre.
Smärta och skönhet sitter på varsin sida av samma mynt.

Ja, som vanligt så har jag själv ingen aning. Men jag tycker om att låta funderingen segla omkring där inne i skallen. Bara för att se vad som händer med den.

Det har varit en lugn och skön söndag.
Det kanske märks på min fundering?

Kom på att jag ska hålla ett invigningstal på ID-dagarna i Nacka Strand nu på onsdag.
Det är så typiskt mig att komma på sånt - och inse att tankarna flyr åt alla möjliga håll innan någon sorts manus faller på plats i skallen.
I morgon ska jag tänka lite mer koncentrerat på det manuset.
Tror jag.
Det är bara att inse att min hjärna är en ganska osorterad maskin.
Både i vanliga fall och nuvarande fall.

-------------

Det är märkligt och underligt, men jag har en gnagande känsla av att jag har blivir lurad på nåt vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0