Myrdal

Jag gillar det här klippet.



På många sätt tycker jag att Måns och Hannes grejer är genialiska.
Jag vet inte varför det känns som om humor i dag blir allt mer elak.
Varför är det kul att mobba Idoldeltagare och andra längtande unga människor?
Är det kul?
Jag tycker inte det.
Och syftet tycks mest vara att skapa rubriker och få in mer trafik på sin egen blogg.
Visst är klippet här ovanför också lite elakt, men inte alls på samma sätt.
Alla som ser det förstår ju (väl?) att det är ett skämt.

Måns nya film handlar om konstsim. Det kan nog bli kul. Och sjukt.

Humor är livsviktigt, om nån frågar mig.
Utan skratt dör själen och då spelar det ingen roll att kroppen lever vidare och blir gammal och skruttig.

Varsågod och skratta!




Reklam när det är som..konstigast?

Gnatt!

Kommentarer
Postat av: Galowitch

Jag har iaktagit själva fenomenet ikväll. Alltså elak humor (eller humor och humor)...



Lätt att iakta fenomenet om du råkar "halka" in på Katrin S blogg, eller bröderna Schulmans elaka humorsajt 1000 apor. Det är inte bara bloggarna som dryps av personangrepp, även kommentarerna, i ännu högre grad.



Jag säger inte att jag har någonting emot 1000 apor generellt, för det har jag inte. Men helt klart går vi mot en annan riktning än den som var tidigare i "oskyldiga" Sverige.



Elakhet har blivit mer regel än undantag. Och självklart tjänar man på att vara kontroversiell, eftersom det skapar mer trafik på sin egen blogg. Alltså uppnår man syftet med att få fler läsare.



Jag behöver komma ifrån den där världen ett tag, så jag tänker sjunka in i "Prins Annorlunda" en stund.





















2008-10-19 @ 01:48:08
URL: http://batcave.org
Postat av: Fredriksson

Humor är bra! jag gillade oxå Hannes och Måns humorprogram. Detta var ett kärt återseende:) Dessa hade jag missat på youube. Humorn har förändrats, detta är ju en snällare humor. Idolklipp brukar jag inte se, tycker inte ¨sånt är kul, kanske för att jag vet hur det känns att drömma men kanske aldrig nå målet.

Så fram med mer humor och roligheter, det är på tiden, lätt omskrivet Ronja utryck:)(menade inte dig specifikt nu utan mer i allmänhet, du skriver ju roligheter hela tiden:))



Fredriksson

2008-10-19 @ 02:01:02
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Galowitch

Ha ha, det där klippet var bra. Snygga glasögon på Måns och bra tajming på det ihopklippta ;). Nästan så att man kunde tro att Måns tagit en tidsmaskin och träffat Jan Myrdal på den tiden ;)



Det roliga med klippets-Jan Myrdal, är att han är helt hyper och inte går att prata med.



"Våldtäktscenerna där ingår".







2008-10-19 @ 02:17:05
URL: http://batcave.org
Postat av: Sandra

Nämen! Den filmen hade jag missat! Vad roligt! Jag tävlade i konstsim i många år när jag var yngre!

2008-10-19 @ 18:33:01
URL: http://sandra-danielsson.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

Hmm..den skylten..

Asså, den är bra.

Väldigt bra.



Vet en firma i vårt län som har som slogan..typ:

Vi trivs på jobbet

Vi krökar och gängar på arbetstid

Det är vi bäst på



---

johominsann..dem har jag inte provat att..eh...ja...

anlita...



Take care

/A

2008-10-20 @ 19:52:37
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0