Vem blir nästa Idol?

Jag gillar Tv-programmet Idol.
Även om det ännu inte riktigt har tagit tag i mig ännu.
Det är intressant att se på Idoler över tid också.
Idoler kommer och går - och ett år efter att de var med i programmet så står det i tidningarna att de gör "comeback"...
Snart kommer det stå om Marie Picassos Comeback också...

Jag tänker på hur individuellt det där med tycke och smak är, trots allt.
Juryn som sitter och bestämmer vem som är bra och dålig.
Tänk då på att ett gäng talangscouter samlades på filbolaget Universal Pictures i Hollywood år 1959 för att bedömma några yngre förmågor, på precis samma sätt som Idoljuryn i dagens TV.
Burt Reynolds avfärdades snabbt med repliken:
"Ni har ingen talang"
Och Clint Eastwood fick höra av "experterna" detta utlåtande:
"Ni har en glugg mellan tänderna, adamsäpplet sticker ut för långt och ni talar för långsamt."

Så vad vet vi?
Kanske är det vi dag tror oss veta morgondagens skämt?

En svensk musikkritiker skrev till exempel 1933 efter Louis Armstrongs första Sverigebesök:
"Jag skall på tjugo minuter lära vilket stadsbud som helst att spela trumpet bättre än den där negern"

 

Kommentarer
Postat av: liza

håller med dig angående idol.. det är intressant att se när de kan förverkliga sina drömmar.. men även lite underhållande på nåt sätt när de inte lyckas med det..

2008-10-06 @ 10:37:40
URL: http://liza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0