Första läseboken.

Kan bara inte låta bli.
Den här boken var den första jag lärde mig läsa ur.
Li och Lo hette två märkliga vita troll som guidade mig (och några hundratusen andra) in i läsandets värld.
Den första meningen jag lärde mig läsa var "Mor mor kor".
Jag har sen den dagen undrat över..Var är de på väg? Varför har de så bråttom? Varför hjälper inte kon till att ro? Och var är far?
Jo, det fick vi lära oss på nästa lektion. Vi fick veta att "Far är rar"".
Han satt hemma i en fåtölj och läste tidningen och var rar.
Vilken tur att inte "Far var på en bar".
Och kanske tittade på en rumpa som var bar.
Ja...
Nu var jag där igen. Tydligen.




Kommentarer
Postat av: Ännelaij

JAAAAAAA!

Den boken har även jag "läst".

Och jag har också kvar den.någonstans!



Detär verkligen kult, enligt mig.

Dessa böcker.

:)



Och hur ivrig var man inte inför tanken att kunna läsa?!?



Jag var de iaf.



KUL!

:)



Take care

/A

2008-09-11 @ 18:28:57
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Minns inte om omslaget såg likadant ut men på något konstigt sett känner jag igen texten.

/P

2008-09-12 @ 19:48:43
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0