Mera Prins Annorlunda

I går kväll fick vi veta att förlaget ska trycka fler böcker om "Prins Annorlunda".
Jättekul!
Eftersom det innebär att den första upplagan håller på att ta slut.

I dag var jag och Yvonne med i radions p4 och pratade om boken. I bakgrunden satt Ludvig och hostade. Han tyckte det var ganska coolt att se hur en radio såg ut inuti...

Sen åkte vi på stan och köpte en Halloween-mask. Den såg ut som hårdrockaren Lemmy.
Klockan fyra ska vi till sjukhuset med Ludvig och kolla upp lite saker med kroppen.

I morgon blir det resa till Hälsingland i några dagar.
Blir borta över helgen och just nu känns det värbehövligt.

I går var jag och Anders och hälsade på ett dagcenter här i stan.
Sköna typer som hade mycket humor.
Sen hade vi planering.
Ont om tid är det gott om.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Er berättelse påminner mig om en låt av Ted Gärdestad:

"I den stora sorgens famn

finns små ögonblick av skratt

så som stjärnor tittar fram

ut ur evighetens natt

och i solens första strålar

flyger svalorna mot skyn

för att binda sköra trådar

tvinna trådar

till en tross

mellan oss..

så vi når varandra"

Tack för att ni är så modiga :)!



Moster till en liten prins

2008-10-22 @ 16:42:57
Postat av: Sanna

En bok som var välbehövlig ute, härligt!

Vill tacka för din kommentar..., och väntar att få se lite onödig info om dig här snart ;0) eller ny förlängd omgjord lista som kan vara lite kul för en gång skull... =0)

Ta hand om dig själv ochså! /Kram

2008-10-22 @ 19:03:53
URL: http://sannasegna.blogspot.com/
Postat av: Fia

Ni har nog hjälpt många genom att sätta ord på hur livet blir med en liten prins eller prinsessa Annorlunda i huset.

2008-10-22 @ 20:18:53
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: matilda s

hej du sören! matilda här!

skickade ett mail till dig häromdagen... förstår att du har mycket att göra! (vad roligt att nya boken går så bra! härligt! grattis!)

du kan väl tjoa till då du läst mailet! tack!

ta hand om dig nu!

2008-10-23 @ 10:29:02
Postat av: Galowitch

Men Sören och Anders svarade aldrig på mitt mail...ha inte för höga förväntningar Matilda :/

2008-10-23 @ 13:24:09
URL: http://batcave.org
Postat av: Fredriksson

Vad kul att den säljs så att de får trycka nytt. Mycket tror jag det beror på att ni tagit upp ett tabubelagt ämne men oxå att du är dig själv. En lustigkurre som kan vara allvarlig på ett avslappnat sätt, typ så uppfattade jag intrevjuerna ialla fall.



fredriksson

2008-10-23 @ 22:43:15
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!



Idag har jag precis läst klart "Prins Annolunda".

Vi har oxå en prins som heter Max och han föddes oxå med hjärtfel. Han opererades då han var 5 veckor gammal och det gick bra. Känns så orättvist när man läser om Ludvig. Om han hade fått operera sig då han var liten, skulle han må bra idag. Jag känner med er. Er bok rörde fram många tårar hos mig, men även många av glädje. Tack för att ni delade med er.



Vi har en blogg om vår Max...

2008-10-24 @ 18:58:48
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com/
Postat av: Fia

Igår satt jag med några arbetskamrater och pratade om "Prins Annorlunda". En av jobbarkompisarna har en dotter som har Downs syndrom. Hon berättade att hennes son var så ledsen över att en granne hade sagt att hans syster var förståndshandikappad. Men då hade min vän tröstat sin son med orden:

- Men tänk på att det har aldrig varit någon förståndshandikappad person som har förstört världen. Det är det bara de som kallar sig kloka som gör.

Vi andra tre vid bordet satt då med tårarna rinnande. Visst var det fint sagt!

2008-10-25 @ 11:33:56
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Kenta Boström

Beställde boken nyligen och får den troligen på onsdag, ser fram emot att läsa den.

2008-10-27 @ 15:42:52
URL: http://www.kentabostrom.se
Postat av: Lisa

Har precis läst klart Prins Annorlunda och vill ge dig och Yvonne stående ovationer för en mycket bra, rolig, gripande och välskriven bok.



2008-10-28 @ 12:56:36
Postat av: Milla N.

Fick låna tidningen "Amelia" av en väninna, där hon sett och läst artikeln om er son. Eftersom vi har en son på 1,5 år som har Downs ville hon visa mig artikeln. Har just läst den och gick och "googlade" och fick fram din blogg. Mitt nästa projekt blir att få tag i er bok. Den skall bli mycket intressant att läsa. Eftersom vi skall med vår son på hjärt-ultraljud om ett halvt år så skall jag förstås ha dem att kontrollera hans hjärta extra mycket. Trodde nog i min enfald att när läkarna en gång säger att det är okej, så borde det vara det. Men efter att ha läst er artikel tänkte jag om. Har en egen blogg på "Bloggen.fi". Välkommen dit för att se bilder på vår älskade Jocke. Dessa barn är mycket speciella och som vår dotter sa. "Alla familjer borde ha en Jocke, då skulle världen bli mycket bättre". Många hälsningar från Finland.

2008-11-04 @ 14:14:00
URL: http://jockeojag
Postat av: Anja

Hej! Jag kommer att köpa boken och kanske vem vet så skriver jag själv en bok i framtiden om min "Prins Annorlunda" som heter Martin och är 13 år. Vi är utvalda som föräldrar till sådana ljusa själar...en vacker tanke!

2008-11-04 @ 15:55:49
URL: http://aprilsol.blogg.se/
Postat av: Catherine



Hej



Jag sträckläste denna bok i går och jag vill bara ur djupet av mitt hjärta säga: TACK.

Ni har satt ord på känslor som jag trodde att jag bar ensam. Ni ger mig en tro och hopp på livet.

Jag blev i februari 08 mamma till en pojke med ett mycket ovanligt kromsomfel. Jag får ständigt leva med kommentarer som- hur kunde de missa allt detta på ultraljudet???

Varje dag är en kamp med en resor både till stjärnorna och till de mörkaste djupaste vatten. Jag är både vettskrämd och lycklig.

Er bok är som balsam för min själ och jag önskar er allt gott. / Catherine

2008-11-19 @ 08:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0