Att ta ansvar för sitt eget liv

Oh. Det lät säkert som ett tungt ämne?
Att ta ansvar för sitt eget liv är nåt som många pratar mycket om, men jag undrar hur många som egentligen tänker på vad det innebär?
Att ta ansvar för hur man själv mår.
Att ta ansvar för hur man själv sätter sig i offrets position - och anser att andra borde göra på nåt annat sätt för att man själv ska må bra.
Det kan vara väldigt smärtsamt att inse att man lägger i händerna på nån annan hur man själv mår - och att det ingår i nån annans uppgift att lösa situationen.
Man väljer ständigt vad man själv vill tro på. Vad man vill tro är sant - och vad man inte vill tro på.
Livet innehåller en stor portion av fritt val.

Som en mycket klok person sa en gång:
Om du inte kan göra nåt åt det - varför bli upprörd?
Om du kan göra nåt åt det - varför bli upprörd?

Kommentarer
Postat av: Galowitch

Det jag ialla fall har tagit ansvaret för, är att inte gråta sej sönder, för att man är singel. Man måste hitta någon medelväg, där man kan stå ut med sig själv, som sällskap. Och även ta ansvar för att det finns en del val man kan göra, men man måste välja själv, man kan inte låta andra bestämma över en.
Är valet från min sida nej, då är det svårt att rycka upp det beslutet. För då är det mitt liv det handlar om.

2007-06-14 @ 21:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0