En ny vecka börjar nu!

Så var det dags att komma tillbaks till verkligheten igen.
Den här veckan blir troligen ganska stressig, misstänker jag.
Det ska korrekuturläsas Bert (ska vara klart i dag...)
Det ska putsas på Håkan Bråkans bilderboksmanus (ska vara klart förra veckan...)
Det ska skrivas en krönika till tidningen Föräldrakraft (ska vara klart i mitten av april)
Det ska skrivas 6 stycken avsnitt till "Vid Dagens Slut" för p1 (ska vara klart denna vecka)
Det ska vara möte med Select Audio om sommarens Sune kampanj och årets ljudbok med Bert.
Det ska bli nån intervju med SvD.
Det ska göras provtagningar på sonen.
Det ska skrivas årets Sunebok (ska vara klart ganska snart)
Det ska skrivas en del annat manus som ska färdigställas innan första maj.

Sen ska jag försöka hinna med att andas också.
Och kanske sova en stund lite då och då.

När jag läser ovanstående sammanställning kan man tro att jag klagar.
det gör jag inte!
Jag känner glädje i mitt jobb.
Även om det kan bli lite väl mycket stress mellan varven när allt ska vara klart i stort sett samtidigt.
Men vad kan man göra?
En sak i taget.
Och så får man göra så gott man kan.
Thats it!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: rebekah

jag har också jättemycket att göra den här veckan. kanske inte lika mycket som du, men garanterat lite mer tråkigare saker. men det känns bra att det finns fler som jobbar hårt. jag ska låta mig inspireras av din flit! lycka till!

2008-04-07 @ 22:13:08
URL: http://osynligejackson.blogspot.com
Postat av: Maria ZIka

Tjo!
Känner mig lite avstängd från världen då mitt kära jobb, som jag nu återvänt till, inte tillåter Facebook och på kvällarna stupar jag i säng. Jobbigt att tänka jobb-saker igen efter ett år hemma, liksom.

Så nu har jag läst om alla dina Rysslands-äventyr här på blåggen, för här kommer man än så länge in!

Men nu måste jag jobba igen. Skriva it-policy. Den gäller väl inte för folk på it-avdelningen, va?

Tjotjo så länge o sköt om dig!

2008-04-10 @ 10:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0