Skolstart

I dag börjar skolan.
Inte för mig, men för barnen.

När jag gick i skolan var det typ så här:



Hon liknar till och med min första fröken.
I ettan.
Kristina Börjesson.
Men vi kallade henne aldrig det.
Istället sa vi...fröken.
Vilken bild!
Jesus. Hjärntvätt på hög nivå.
Vad gör ballongerna där?
Och hunden?
Killen uppe till höger som har lånat Elton Johns byxor?
Den viktiga frågan är: Ser de lyckliga ut?
Njae...de ser snarare ut som om de gör som de blivit tillsagda.
Ungefär så som jag ofta tycker att all religion i grund och botten handlar om.
Man gör som man blir tillsagd.
Annars går det illa.
Om folk inte tror av egen fri vilja så kan de alltid hotas.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Min första fröken hette Olga..

Olga B.

det var i Kiruna..var det kallt ute så var det kallt i klassrummet också.

Iaf för mig som vär född i slutet av november och nästan ett år yngre än alla andra i första klass.



Olga..Olga B. hon fick mig att rodna, skämmas, tappa självförtroendet då hon i 1:an inför alla mina klasskamrater berättade HÖGT och tydligt att:

- Annelie kunde räkna rätt på detta talet!

Det kunde inte Annelie..nej..



Jag glömmer det aldrig..



Nu slutar storyn lyckligt ty Annelie gick ut gymnasiet med högsta betyg i matematik.

Detta var INTE Olgas förtjänst.



Mvh

/Annelie med femma i matte och som har ett logiskt tänkande.

2008-08-20 @ 09:23:00
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0