Födsledagsfirande och annat somrigt.

I går var det stort firande här.
Det tredje och sista av mina kända och erkända barn uppgick i tonåren.
Grattis Vide!


Hurra, Hurra, Hurra!

I dag har det varit en svettig dag. Mycket sol och sommar..har jag hört.
Jag har inte hunnit vara ute i solen en enda stund.
Jo, en stund..
Klockan 20.00 tog jag mig fem minuter med den nergående solen.

Besök på sjukhuset med sonen och fixande på stan i långa rader gjorde den här dagen väldigt kort.
Jag tyckte just att jag gick upp.
Det kanske jag gjorde?

På söndag blir det Grekland.
Där finns det också sol.
Det är så typiskt mig att lyckas boka in en resa just när högsommaren kommer här hemma..
Det kunde ju ha varit när det regnade som mest.
Men iofs så skulle jag inte kunnat ha åkt då.
Sonen ska på Kollo och då får man passa in resan under den perioden, eftersom han inte kan följa med till Grekland.
Hans hjärta klarar inte av flygresor.
Tråkigt. Men sånt är livet.
Det är som det är - och inte som vi vill att det ska vara.


Jag har upptäckt att jag tycker om Rosévin.
Är det ett ålderstecken?
Undrar jag.


Trackback
RSS 2.0